Hvilket billedbehandlings program er bedst

Jeg har iphone og bare en alm. pc, jeg er ikke lige en ørn til det.  Jeg kunne godt tænke mig at få hele telefonen tømt, da jeg står over for at ta` en del billeder i en samlet gruppe.
Jørn Kjær
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver ikke meget om, hvad du vil gøre ved billederne. Et billedbehandlingsprogram har jo intet at gøre med, at du vil tømme din telefon. Det er beregnet til at ændre farver, skarphed osv.
Et meget omfattende gratis program er paint.NET.
Hvis det må koste er Photoshop og Lightroom nok noget af det ypperste på markedet.
Adobe laver også en billigere version Adobe Photoshop Elements 2020. Kan anbefales, da det kan rigtig meget og på en lettere måde, da der er indbygget tutorials til mange ting.

Kurt B. Andersen
Du kan bruge dropbox, Google drev, OneDrive eller lignende.
Installer på både telefon og pc.
Indstil appen til automatisk at overføre billeder til “skyen”, så har du billederne på din pc helt automatisk.

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

I første omgang skal du vel have billederne ført over på din computer. Det gør du lettest ved at slutte  din tændte Iphone til en af computerens USB porte. Du kan bruge dit ladekabel. Du vil så kunne se din telefon på computeren. Du skal acceptere forbindelsen, så vidt jeg husker, på telefonen. Billederne kan du så overføre til en mappe, som du i forvejen har lavet. Den kunne hedde: Billeder fra kamera. På din telefon skal du lede efter en billedmappe, som hedder noget med DCIM. Billederne kan du senere redigere i Windows eget program, som hedder Billeder. Det kan de mest basale ting i billedredigering.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis