Nybygger hus - Aircondition?

Hej

Vi drømmer om at bygge et nyt hus... 150m2 + 60 garage. Alt til  høj kip.

Vi er ikke længere end drømmene og snager plantegninger og sådan lidt...

Men alligevel kan vi ikke lade være at tænke på at vi ønsker aircondition.
Jeg arbejder hjemmefra hver dag og vil gerne ofre den luksus....
Men hvad koster det ekstra at få aircon indbygget i et moderne ventilationssystem?
Jeg ønsker udblæsning i alle rum incl garage hvor jeg ønsker mit kontor.
Uanset om der er 32 grader udenfor ønsker jeg at huset kan være 20 grader indvendigt.
Altså en kvalitetsløsning hvor jeg ikke skal tænke på andet end at slukke hvis jeg lader dørene stå åbent. 

Hvad skal man regne med af merpris?
Og hvad skal man regne med af strømforbrug? Jeg er egentlig ikke bekymret for prisen... Jeg er mere bekymret for mængden når jeg også ønsker forberedelse til kraftig lader til elbil.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
10-20.000 ekstra
Hvis du med mængden af strøm mener ampere så kan du få lige mange som næsten vil have et standard hus har ca. 25 som udgangspunktvman kan tilkøbe ekstra ampere for ca. 1400 pr ampere så det er næstent uanset dit forbrug ikke noget problem med ekstra ampere 
De 10- 20.000 var ekstra prisen for at få sat en airconmodul ind i et ventilationsanlæg
mfrost skrev den 25-06-2020 23:06:41

Hvis du med mængden af strøm mener ampere så kan du få lige mange som næsten vil have et standard hus har ca. 25 som udgangspunktvman kan tilkøbe ekstra ampere for ca. 1400 pr ampere så det er næstent uanset dit forbrug ikke noget problem med ekstra ampere 

 Men hvad koster det så at få aircon med individuel styring i rummene i et helt hus? 

Annonce
mfrost skrev den 25-06-2020 23:08:00

De 10- 20.000 var ekstra prisen for at få sat en airconmodul ind i et ventilationsanlæg

 For det beløb får man ikke det jeg vil have 😊 i så fald tror jeg nu også at alle havde det

Hvis du vil lave en sådan løsning tror jeg umiddelbart du skal regne med og ligge 100000 ekstra for det.
Det vil dog betyde at det er samme temperatur i hele huset, medmindre du virkelig smider boksen for det

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Fiahgt skrev den 26-06-2020 08:55:30

Hvis du vil lave en sådan løsning tror jeg umiddelbart du skal regne med og ligge 100000 ekstra for det.
Det vil dog betyde at det er samme temperatur i hele huset, medmindre du virkelig smider boksen for det

 100.000 vil jeg gerne ofre... Render det i 200 vil jeg nok lige overveje det en ekstra gang

Hvis det var mig ville jeg kontakte det lokale ventilationsfirma og spørge om en budget pris på sådan et projekt evt lidt mere nuanceret end bare en sludder

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det bliver hurtigt dyrt for husets varmeinstallation skal bygges efter at kunne integrere med ventilationsanlægget, eg tung gulvvarme er udelukket for at det ikke skal koste en bondegård i strøm at køle det ned når skyen går fra solen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis