Udskiftning af bjælke i Trelleborg bjælkehytte

Hej,
Vi har en bjælke der er råd i, det er en nederste bjælke men det går ikke ind i er hjørne eller samling, så kan man udskifte 2 m uden det kræver det helt store?? Vi kan ikke selv, men tænker det må være muligt at skifte 2 m lige stykke fremfor hel bjælke, nogen gode råd? Vh Dan 

Dan
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du snakket med Trelleborg, det er nok ikke noget man selv skal pille ved.
kan du lægge et billed op så detgiver en ide hvor slemt det er.

Hvor tæt på jorden er bjælken.årsagen skal nok findes hvorfor den er rådnet.
Har ikke er billede helt tæt på, men vedhæfter et der måske giver en ide, problemet er for små tagrender og trin/jorden tæt på, så regnen er slået op når det er løbet ud over og huset har været ubeboet i ca 8 år og bare stået, så skaden er sket og skal nu fikses, så gode råd/erfaringer med den type rep. Søges 

Dan
Vedhæftede filer:

Dan
Hvis du alligevel ikke kan selv, så ring til en tømrer - han kan.

 

Det tænkte jeg også, spørgsmålet er mere om de ca 2 meter kan skiftes, ved nemlig at skal hele bjælken skiftes er det en helt anden sag, de 2 m klare en tømrer men han klarer ikke en hel bjælke ...

Dan
Annonce
Jeg kender ikke den konstruktion, men jeg har hjulpet en kammerat med at skifte nederste bjælke i et bjælkehus. Vi fandt stropperne ( vindtrækbånd) der holder huset nede i den side. Løftede huset 2 -3 cm´ med donkraft, smurte træbeskyttelse og andet godt ind, udskiftede bjælken, sænkede huset og spændte vindtræk bånd fast. ,

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
👍🏻👍🏻 Det er også det vi har hørt noget om, men det lyder også noget kompliceret og måske dyrt i hvert fald hvis man ikke selv kan 🤷🏻‍♂️

Dan
Jeg har skiftet flere steder på vores hus. Bjælkerne købes hos Trelleborg Huse i nordsjælland. De bjælker jeg har skiftet har været i forbindelse med et hjørne. Bjælkerne leveres i 4M længder. Hos dig ville jeg skifte den nederste fra hjørne og hen til den lodrette samling ved målerskabet, men vær forberedt på at der kan være mere, når du kommer i gang. Jeg ved ikke hvor i landet huset befinder sig, men hvis du søger på reparation af bjælkehuse kommer der flere muligheder op Trelleborg foretager også reparation.


 

Tak, prøver Trelleborg direkte, og forhåbentlig ikke mere 🙏🏻 

Dan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også