Jeg har en meget varmt loft areal

Jeg har et hus fra 1977 godt isoleret med 350 mm i loftet. I disse age hvor der er 30 grader udenfor føler jeg næsten der er 40 grader i min loft areal og giver det lidt skylden for jeg har en varm soveværelse.
Vil det hjælpe at få luften skiftet udpå min loft for at få et køligere soveværelse ?
Hvordan gør man det bedst , nemmest og billigst ? det er et vinkel hus på 150m2
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil ikke hjælpe at køle loftsrummet. Du har jo isolering imellem dit soveværelse og loftsrummet. Dine muligheder er at enten at stoppe solens stråler fra at ramme dit ind i dit soveværelse med solafskærmning og holde vinduerne lukket eller køle den varme luft ned med aircondition (dyrt).

Personligt, så lufter vi ud det vi kan om aftenen og sover så for åbne vinduer. Er det helt slemt sover jeg udenfor. Nogen har også en ventilator kørende natten igennem, men den synes jeg, at jeg bliver forkølet af.
Soveværelse skal være mod nord/nordvest.. men er hele huset opvarmet, som nu - er det kun at lufte ud når temperaturen falder - eller at sove ude (vi har lavet et shelter i haven )
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
mit næste hus er med aircon i soveværelse og kontor.
Vi sover med åbne vinduer og har en ventilator kørende, men den skal man lige vende sig til, da den larmer/suser lidt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis