Kopiringe til skabelonfræsning? (Inlay bushing)

Hej.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at blive klogere på “kopiringe”?
Lad os sige at jeg vil fræse efter en skabelon. Fx en hjemmelavet butterfly eller andet som jeg gerne vil sænke ned i en bordplade.
Med samme skabelon vil jeg gerne lave 2 ting.
1) med min skabelon fræse en sommerfugl i bordpladen.
2) Med selvsamme skabelon fræse en sommerfugl i en anden træsort som passer i den fræsning som jeg har lavet i bordpladen for herefter at lime den fast. (Se billede)
Jeg kender ikke ordet for det på dansk, men på engelsk kan jeg læse at det jeg skal bruge noget der hedder “inlay bushing kit”.
Det er sådan et sæt (kopiring?) som har en møtrik lignende ting omkring spidsen. man skal så fræse med og uden møtrik afhængig af om man skal Lave hullet eller selve sommerfuglen.
Er der nogen der ved hvad jeg taler om? :) 😂
Som kan fortælle mig hvad det korrekt hedder på dansk? Samt hvilke danske forhandlere der sælger dem? På forhånd mange tak 😁
Hej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at blive... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Erik;
Enig, men det er vel ligegyldigt om jeg fræser på indersiden eller ydersiden af skabelonen? Blot jeg sørger for at der 6 mm forskel på kopiringene? Ellers tror jeg at jeg er enig

Det er den passage jeg svarer på. Hvis du laver hullet omkring en skabelon der ligger " inde i hullet" Så kan du kun lave den yderste atreg i hullet. Men du skulle jo gerne kunne køre frem oh tilbage med fræser indtil alt materiale ar fjernet i hull. Derfor skal du have en skabelon der er større end hullet, så du kan køre på indersiden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis