"Lappe" / udfylde huller i træskuffer

Hej alle. Jeg står og skal give mine køkkenskabe og -skuffer en lille makeover med maling og nye greb.

Udfordringen er, at mine skuffer har gamle huller til indboringsgreb, som I kan se på det vedhæftede billede, og jeg har endnu ikke kunne finde nogen indboringsgreb (skålegreb), der passer til den præcise diameter på 4,7 cm. Derfor tænkte jeg på at "udfylde" hullerne, slibe, male og så sætte et knopgreb på i stedet. Mit spørgsmål til jer er: hvad kan jeg udfylde hullerne med, hvor jeg samtidig kan skrue et knopgreb gennem?
Har I nogle idéer eller erfaringer med dette?



På forhånd tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb et sæt kopbor i hullets diameter. Find en krydsfinerplade med samme tykkelse som skuffefront og bor ud. Det lille centrumbor i koppen, kan du let spartle ud

 

Skruehuller på malede flader spartles med snedkerspartel. Snedkerspartel er borefast.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Et 51mm kopbor laver en rondel på 46mm. det må kunne bruges. Hvis du saver dem ud i noget Massivt træ/spånplade og limer i så kan man spartle og male bagefter. Måske kunne man lave rondellerne i noget hårdttræ terrassebræt og så få en kontrast ved først at lime den i efter maling.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du kommer til at bruge meget tid på at få det pænt. Træet (eller er det laminat?) omkring har en struktur, så hvis du limer en klods i og spartler omkring, så vil den glatte spartelmasse se helt anderledes ud end træet. For at få det ens er du nødt til at spartle det hele, hvilket vil være et kæmpe arbejde.
Hvis det kun drejer sig om de skuffer på billedet, så overvej at købe en plade, og lav helt nye fronter. Det er meget lettere og vil give et bedre resultat.

Alternativt, hvis du kan finde større indboringsgreb, så er der ikke så vanskeligt at udvidde hullerne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også