Fermacell indbygningscisterne/væghængt toilet bøjer :(

Hej Alle LDS'er

Jeg er ved at renovere hus inklusiv 2 badeværelser..

Jeg har opsat den væghængte cisterne der står mod et hjørne.
På væggen har jeg monteret en lægte og på hver side af cisternen har jeg skruet/limet en lægte.

Herefter har jeg beklædt cisternen med 20 mm fermacell plade.

Problemet er at når det lægges vægt på cisternen giver det nederste af væggen og sokkelflisen sig indad.

Er fermacell ikke beregnet til dette formål eller hvordan undgår jeg problemet på det andet badeværelse?

Er der nogle ideer til hvordan jeg udbedre det eksisterende uden at bryde sokkelklinke ned mm.

Jeg har selv overvejet at bore et hul ved bunden og flyde med en vejrbestandig PU skum, men dette tænker jeg også kan være meget risikabelt, hvis jeg får fyldt for meget i.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke helt gennemskue din opbygning ud fra din forklaring. Men hvis gipsen giver sig er den jo ikke fastgjort ordentlig til underlaget eĺler underlaget er ikke godt nok.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Cisternen skal ikke (udelukkende) holdes af gipsvæggen. For det første skal statives monteres med skruer ned i gulvet og for det andet skal der monteres nogle stag, som følger med cisternen, fra bagsiden og ind i den bagvedstående væg. Prøv at se her hvordan jeg har gjort, selv om biledet af monteringen af cisternen ikke er så informativt: https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2344
Jeg har lavet en opbygning der lyder meget som din og mit toilet rykker sig overhovedet ikke når man belaster det med 92 kg. :-) Prøv at se her hvordan jeg har gjort, selv om biledet af monteringen af cisternen ikke er så informativt: https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2344
@Kermit det er jo cisternen der fungere som underlag
@Perhans selvfølgelig har jeg fastgjort cisternen i væg og gulv. Som jeg skriver "Jeg har opsat den væghængte cisterne".
Jamen så må stativet jo ikke sidde fast, hvis det kan give sig. Gipsen giver sig jo ikke af sig selv.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Du skriver, at du har sat lægter op. Hvad er det for lægter? Har du ikke brugt det anbefalede metalstativ? 

fase
Kan du ikke lægge nogle billeder ind, der er vist noget vi ikke forstår ved din situation?
Hvis fermacellpladen giver sig på den både, så er det vel fordi, at den ikke er monteret helt op af cisternen? Prøv fx at stramme de 2 bolte mere, der holder kummen på plads. Det burde tvinge pladen helt ind.

Jeg har iøvrigt monteret vores væghængte toilet på præcis samme måde i et hjørne med lægter og fermacellplade. Den rokker sig ikke én millimeter.
Johnny det lyder sandsynligt.
Det er lidt svært at spænde til da cisternen er med skjult monteeing
Kan se det er 15 mm jeg har bruge, overvejer at bruge to STK 15mm på det næste. 
Problemet er må jo enten være at fermacell pladen bærer toilettet hvilket den ikke skal, eller at stativet ikke kan klare vægten hvilket det skal kunne.
Ingen af de problemer kan løses ved at bruge 2 lag gips. Du må have lavet noget galt ved grundkonstruktionen med stativ og lægter, men det er svært at sige hvad når man ikke har et billed

Ask
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis