Rep. af af revne i trævindue.

Hejsa. Jeg har desværre haft et grimt lille uheld med mit vindue, som har fået en revne. Se vedhæftede billeder. Min tanke var umiddelbart noget trælim og en skruetvinge, men jeg kan ikke rigtigt få lim ind, da revnen ikke giver sig meget. Er bange for at gøre revnen endnu større ved at trække for meget i den. Har i nogen forslag til, hvordan jeg bedst reparerer dette. På forhånd tak.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan videregi et råd jeg selv har fået her. Vandfast trælim i en engangssprøjte med en hestkanyle på. Så kan du komme ind i bund i revnen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis man bruger PU lim skal træet være en anelse fugtig. Åben det lidt med en tynd skruetrækker, og kør noget lim ind med kanten af et stykke karton, En træ spån man har skuret, eller noget andet tyndt. Så skal det holdes sammen nogle timer.
Bruger du almindelig udendørs træ lim  kan man vaske overskydende lim væk med det samme man presser det sammen. PU lim er noget vanskeligere at arbejde med.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
kovas skrev den 24-06-2020 09:37:49

Jeg kan videregi et råd jeg selv har fået her. Vandfast trælim i en engangssprøjte med en hestkanyle på. Så kan du komme ind i bund i revnen.

 Rigtig god ide Kovas, tak for det. Men,,, hvordan pokker får du fat i en hestekanyle?

Eller på apoteket 

Elektronikteknikeren
Ja på apoteket bare sig hvad det er til.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Fortæl dem det er til videresalg, så kigger de altid så underligt på en. 

Elektronikteknikeren
Jeg skulle reparere ryggen i nogle formpressede stole ( krydsfiner) Købte 10 stk sprøjter på apotek, Jeg husker ikke at ekspedienter så meget som blinkede ekstra.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis