Gulv på Strøger / krybekælder

Vi kigger på et hus, hvor gulvene ligger på strøger. Jeg kiggede i krybekælderen og kunne se at de nederste funda blokke var fugtige. Samtidig kan jeg se isoleringen ligger under gulvpladerne som på billederne.
umiddelbart vil jeg mene dampspærren skulle ligge på klaplaget med 50-75 mm. Isolering.

Vil i være betænkelige ved at købe et hus som beskrevet?

Erfaringer modtages meget gerne.

Dbh//Rune

Det er altid nemmere at få tilgivelse end tilladelse - undtagen når du har støbt. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit spørgsmål er blevet oprettet som et "Projekt", hvilket er tiltænkt færdige projekter man gerne vil prale med - ikke spørgsmål.

Jeg flytter indhold og billeder fra projektet over i denne tråd.

Mvh. AllanE
  1. Det ser en anelse suspekt ud alt det vand med mindre du går med planer om svømmehal i kælderen. Jeg ved ikke om kravene til dampspærre ved en krybekælder men med mængden af udfældninger op af fundablokkene kan det tyde på der ikke er ilagt murpap for at bremse opstigende grundfugt. Ejeren af huset må være bekendt med hvad det skyldes. Jeg ville nok styre uden om huset med mindre det er en rigtig fornuftig pris
Krybekælder skal være ventileret. Er den det?
Strøgulv på klaplag er en lidt anden konstruktion end denne.

I den viste konstruktion skal der ikke være isolering på klaplaget, det skal hænge under gulvet. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis