Afvikling af indendørs svimmingpool

Hej :)

Vi søger et venligt råd,

Vi er tæt på at købe en hus med indendørs pool. Da vi ønsker at dele det store rum op i flere vil jeg gerne vide hvad der er fornuft.

I dag ligger der gulv som er bygget af professionelle, så jeg formoder pladerne er lige til at skrue af for der er spær. Der er en del larm når man går på gulvet, hvilket vi gerne vil have afviklet.
Jeg ved ikke præcist hvilken type pool, men iflg. ejerdomsmægleren er den lavet af beton. Den er lukket af allerede. Af samme grund kender vi ikke størrelsen men rummet er ca. 70 kvm.
Kan jeg bare fylde den op med stabilgrus for at efterlade plads til isolering og lægge samme plader på igen? Eller kan det bedre betale sig at indrette pool som et opbevaringsrum?

Rigtig god dag,
Sune A

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til, Sune!

Jeg kan se, at du har oprettet spørgsmålet som et projekt i stedet for et spørgsmål i forummet. "Projekter" er ment som et sted, hvor man praler med sit færdige projekt eller deler oplevelser undervejs.

Derfor retter jeg det lige, så dit nye projekt bliver fjernet igen og teksten derfra bliver flyttet over i denne tråd.

Mvh. AllanE
Kan ikke komme med noget seriøst bud på dit spørgsmål, men personligt ville jeg søge professionelt hjælp. Der kan være mange forhold og regler der skal afklares feks isolering, el, varmekilder, vandrør osv osv inden man ændrer sådan et rum til “alm” beboelse.
 

Bare kald mig BBB 
Jeg ville da gøre ret meget for at bevare poolen som kælder. Det bjælkelag som er lagt ind nu må kunne isoleres og beklædes med loft under i "kælderen" Ud fra rummet og en plan over det øvrige hus må man kunne finde ud af hvordan man/hvor man laver trappen. Er den først fyldt op får man aldrig åbnet den igen. Så  hvis det virker uoverskueligt så lad det ligge og vent, til bedre tider.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Sådan en pool vil typisk have en dybde på 1,2 - 1,5 meter og det er alt for lidt til en kælder. Jeg ville derfor fylde den op med stabilgrus og efterlade nok plads til isolering og så etablere gulv ovenpå.
Men er selve bygningen egnet til beboelse? Er den isoleret? Er der isolering i gulvet rundt om poolen? Er vinduesarealet ikke for stort til at man må bruge det til opvarmet beboelse?
Annonce
Det bliver spændende hvis vi får åbnet det op, for enig I at der skal være en hvis højde før det giver mening at indrette. Desuden tak for tippet om selve bygningen. Det er en muret bygning så jeg har egentlig kun formodet at det var i orden fra start. Der er nemlig ret store vindues partier på den ene side. Det undersøger jeg også.
Men der er intet at forholde sig til i form at vægt mm. ved at fylde det op?
Det er klart at lofthøjden kan være en udfordring. men jeg synes bare at det er en kæmpe mangel ved moderne huse at der ikke er det som kan betegnes en kartoffelkælder. et køligt rum om sommeren, frostfrit om vinteren. Og en tidligere pool må da være rimelig tæt så man slipper for bænkebidere og andet kryb som ellers holder til i en jordkælder. Når jeg ser sådan et poolrum for mit indre øje så forestiller jeg mig at der må være mange andre muligheder end "bare" at fylde den op og gulv hen over, men det er bare mit indspark

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 24-06-2020 13:16:05

Det er klart at lofthøjden kan være en udfordring. men jeg synes bare at det er en kæmpe mangel ved moderne huse at der ikke er det som kan betegnes en kartoffelkælder. et køligt rum om sommeren, frostfrit om vinteren. Og en tidligere pool må da være rimelig tæt så man slipper for bænkebidere og andet kryb som ellers holder til i en jordkælder. Når jeg ser sådan et poolrum for mit indre øje så forestiller jeg mig at der må være mange andre muligheder end "bare" at fylde den op og gulv hen over, men det er bare mit indspark

Enig - jeg tænker en stor vin og ølkøler - der er det heller ikke meningen man skal kunne gå oprejst :-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 24-06-2020 13:41:54

Enig - jeg tænker en stor vin og ølkøler - der er det heller ikke meningen man skal kunne gå oprejst :-)

Deraf ordet "krybekælder" :-)

 

Helt klart at den skal bruges til noget fornuftigt.
Måske gæsteværelse til svigerfamilien når de er på besøg   

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis