VIRUS - TROJANSKHEST !!

Hej med jer alle sammen..

Jeg har fået en eller anden virus...
Min AWG fortæller at det er en "trojanskhest" men at den ikke kan fjerne den ...

Hvad gør jeg helt konkret ???

Venligst Njord

MVH Njord
Hej med jer alle sammen.. Jeg har fået en eller... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har helt nøjagtig 69 spy på min maskine, men de har aldrig generet mig-jeg har jo selv hentet dem. Jeg henter også mange mærkelige og mystiske ting på nettet, så der skal nogle formateringer til..
ThomasB troede det var explore der skulle være opdateret for at slippe for "gæster" ?? Jeg har 98 og der er ikke opdatering til den mere, men det er da ikke et problem.

Sniffer  
Hej smile

Internet Explorer er en integreret del af Windows fra 98 (SP2?) og opefter, så derfor vil den også bliver opgraderet af windowsupdate. (selvf. kun hvis micro$oft understøtter den)

Men det er ikke kun Internet Explorer der skal holdes opdateret - det er hele maskinen, da det ikke altid er den der har sikkerhedsfejl.

Hackere kan scanne alle maskiner/ipadresser på nettet og finde sikkerhedshuller (med mindre de er bag en firewall, eller router med filtre). Når de har fundet et hul, så kan de lægge forskellige filer op på din maskine - f.eks trojanske heste.

Så derfor: Hold altid din maskine opdateret og sørg for at et godt antivirusprogram, som også altid er opdateret - mindst hver uge.
Installer en router mellem PC og internettet.

Glem alt om ZoneAlarm ol. det er kun til irritation. (efter min mening, og jeg har kun haft virus 1 gang, på trods af at min maskine ALTID står tændt og er på nettet).


Mvh ThomasB
Er du IT-nørd ThomasB? Jeg har 98 SP2 og nej, der er ikke opdateringer til den mere, men jeg kan opdatere Explore som hidtid. Jeg har talt med en NØRD (en stor nørd) og IT expert og han påstod, at det er ok når bare Explore er up to date. Jeg har selvfølgelig virusscanner og fairwall og min fairwall er da nem og effektiv bare man gider give den lidt oplysninger i starten.

Sniffer  
Hej igen smile

Hvis du har alle opdateringer til Win98 SP2, så er de fleste sikkerhedshuller nok lukket for lang tid siden - og så er det måske korrekt, at det er nødvendigt kun at opdatere Internet Explorer. (ikke kun explorer, da det er selve brugerinterfacet i Windows).

Med Win2000 og XP er det vigtigt at hele tiden holden styresystemet opdateret - og altså ikke kun Internet Explorer.

På min router er det kun de filtre jeg har startet kommunikation med, der får adgang. (dog har jeg åbnet for nogle andre, som er nødvendige for at jeg kan arbejde i forskellige programmer)

Mvh ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis