Erfaring med selvbærende fliser på strøer

Hej

Jeg skal næste sommer lave en ny træterasse med en form for udekøkken.
For at løse problemet med gløder og fedt fra grillen vil jeg lægge klinker i udekøkken området.

I min søgning på hvordan dette gøres rigtigt og frostsikkert er jeg stødt på begrebet selvbærende fliser, der ifølge beskrivelsen kan lægges på strøer. Dog uden nogen form for henvisning til hvordan de skal lægges og fikseres til strøerne.
Ideen er super smart at man kan benytte samme spærkonstruktion som til træ-terassen uden at skulle støbe et stort betondæk de kan limes på.

Meen, de skal jo fikseres på en eller anden måde så de ikke flytter sig og falder ned.

Er der nogen, der har erfaringer med at lægge selvbærende fliser på en strø-konstruktion?

mvh
Asbjørn

Asbjørn
Hej Jeg skal næste sommer lave en ny træterasse... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er vist denne bandit du søger. Skrues på strøerne og fiksere fliserne.

https://flottegulve.dk/shop/562-opklodsning-til-terrasse/12715-topplade-til-klinker-c34t/


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Nej desværre, hvis du kigger på næste billede kan du se den har en rund cylinder i bunden, der går ned i en fod.

Jeg tror efterhånden en løsning må være enten at save cylinderen af (Omfattende).
Eller 3d-printe ender minder om, bare uden cylinderen.

Asbjørn
Så skal du printe i resin, da ekstruderet ABS eller PLA frotsprænger om vinteren når det har suget fugt.

Hvis du ikke vil have de høje stolper på dine strøer kan du vel bare klippe vingerne under skiven af, så den kan monteres direkte på strøer? 

Elektronikteknikeren
Jeg tænker nu PETG (Samme plast som sodavandsflasker, næsten). Det er en sej plast, ikke sprød.

Asbjørn
Asbjoern skrev den 29-06-2020 12:19:55

Nej desværre, hvis du kigger på næste billede kan du se den har en rund cylinder i bunden, der går ned i en fod.

Jeg tror efterhånden en løsning må være enten at save cylinderen af (Omfattende).
Eller 3d-printe ender minder om, bare uden cylinderen.

 Det behøver ikke at være omfattende at skære det af. Brug en finecutter/multicutter. 

Det tager få sekunder pr. enhed. Så det er hurtig overstået.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Det kan også være det bliver løsningen.

Konklusionen er vist at der ikke findes en kommerciel strøer løsning, der ikke involverer opfindsomhed eller modifikation.
Så må jeg vist bare få bestemt mig..

Asbjørn
Tænker du kan bruge den topplade og så lægge astfaltpap på strøerne for at få understøtning i plan med pladen. Så passer det nok med nogle 22mm terassebrædder

Bare kald mig BBB 
Terrassebrædder? 

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 29-06-2020 16:23:24

Terrassebrædder?

 Tror kun det er et område med fliser, resten bliver i træ, så det skal nok passe nogenlunde i højde med brædderne


Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis