Hvidolieret gulv , ask

Hej

jeg har vist dummet mig. Havde to små pletter på mit hvidolierende gulv, som jeg har forsøgt at fjerne ved at slibe den let med meget fint sandpapir. De gik også - stort set - væk. MEN set fra en bestemt vinkel kan jeg se dem som lidt “matte” pletter.

kan jeg gøre noget ved det? Kan en professionel gulvsliber redde det, uden at hele gulvet skal slibes?

krydser fingre.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg flytter lige indlægget til gruppen "Lav-Hus" i stedet. Der er større chancer for svar.


Mvh. AllanE
Hvis de er så små, så lev med det og lad være med at ligge med en lommelygte på gulvet. Det bliver alligevel slidt og skal slibes engang.

 

Ok det må jeg se om jeg kan
Hvis der ikke er farveforskel kan du give pletterne en smule klar olie af samme slags som resten af gulvet. Stryg på og lad det sidde lidt og polere overskuddet væk. Efter et par dage er det hærdet op og du kan se om det har reduceret forskellen i glans, hvis der stadig er væsentlig forskel kan du gentage behandlingen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Tak for dit råd. Der er ikke farveforskel men når jeg står Og kigger på det tæt ved. Men i en bestemt vinkel ca 4 meter derfra ser det ligesom mat ud. Jeg vil prøve det. Gulvet er kun 3,5 år gammelt
Hov, du skriver KLAR olie, mener du ikke hvidoliering? Gulvet er hvidolieret. Undskyld hvis spørgsmålet er dumt, men jeg ved intet om det her
Ja, klar olie til gulv - som i olie uden tilsætning af hvidt pigment.

Du skrev jo selv at det kun var blevet mat i glansen hvor du havde slebet. Hvis der ikke er forskel i farven og du bruger en hvidpigmenteret vil pletterne jo blive lysere end resten af gulvet.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak, selvfølgelig, det forstår jeg nu. Jeg glæder mig til at prøve det af.
jeg tillader mig lige et ekstra spørgsmål. jeg Skal ud og købe olien, skal jeg købe linolie eller noget Trip Trap olie? 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis