Regler om bil uden kørekort

Hej LDS´ere !.
Jeg surfede lige lidt rundt på dba.dk, og så faldt jeg over en bil til en pris, at jeg bare måtte eje den, og den skulle ankomme i aften, når sælgeren har fri fra sit job.

Så langt så godt.

Jeg har ikke kørekort, og heller ikke en intention om at køre i den selv. Men den har diverse "skønhedsfejl" som jeg vil udbedre, syne den, og så sælge videre.

Men hvad gør man rent praktisk, den er med nummerplader, så de skal jo ejerskiftes, kan man gøre det online på mobilen? Eller skal man som i gamle dage på et fysisk motorkontor?

Og vil bilen i al fremtid så fremgå som "ejeren har ikke kørekort" i politiets AMPG, så den vil blive stoppet hver eneste gang en patrulje eller lign ser den køre ?
35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ejerskifte kan gøres online. Benævnelsen uden kørekort, forsvinder når der igen er ejerskifte. Intet fordægt i det. Men hvordan har du afprøvet bilen?

 

Jeg har ikke prøvet bilen, kun set billeder fra annoncen.

Men han siger den kører fint, men snart skal synes, og den har en del fejl som han tror forhindrer et syn, fx rustne skærmkanter.

Ejerskifte online, ok det er super.

Så jeg vil egenligt bare shine den op, skal måske bruge 200 kr på plasticpadding, og polere klude, men og så syne den. Og så er den vin til at blive solgt til mindst 15.000 kr, og min udgift har så været ca 6000. Selv-ansat om man vil gg. Og lige smøgre dørene, måske sætte et gammelt musik-anlæg i jeg alligvel bare har liggende i en kasse, osv.
Ellers har jeg set at visse biler har sådan nogen "plastik-skærmkanter" sat uden på, så skal jo bare finde sådan et par, så er det problem sådan set "fixet":

Syn stiller jo ikke krav om intakte skærmkanter, kun at der ikke må være "noget der stritter ud" eller fx kan skade en forgænger ved et uheld, som fx en rusten skærmkant jo kan.

Det er jo ikke en del af den bærende konstuktion eller noget. Kun kosmetisk

Fuerzz1:
Tror det i din situation er en rigtig dårlig ide at købe den bil. Den får du aldrig gjort noget ved.
Synes du skal koncentrere dig om din lejlighed, så du kan blive boende.

Søren O
Vent lige...

Er du overhovedet realist? Hvis du tror du kan købe en bil med en del fejl der forhindre et syn, og du for 200 kr kan polerer disse fejl væk og bagefter sælge den med en fortjeneste på 9000 kr, så tro om igen. Hvordan kan du være så urealistisk?

Samtidig vil jeg os henvise til dit indlæg om din lejlighed og kræftsygdom.. Du kan ikke rydde op i din lejlighed, men du kan godt "ordne" en bil? Igen vær dog realistisk.

Enten er du utrolig urealistisk, eller os er du en troll..

Slutteligt så JA bilen vil bonge ud med, at du ikke har kørekort.

Mvh. Christian M
 

Annonce
Christian M skrev den 22-06-2020 07:17:19

Vent lige...

Er du overhovedet realist? Hvis du tror du kan købe en bil med en del fejl der forhindre et syn, og du for 200 kr kan polerer disse fejl væk og bagefter sælge den med en fortjeneste på 9000 kr, så tro om igen. Hvordan kan du være så urealistisk?

Samtidig vil jeg os henvise til dit indlæg om din lejlighed og kræftsygdom.. Du kan ikke rydde op i din lejlighed, men du kan godt "ordne" en bil? Igen vær dog realistisk.

Enten er du utrolig urealistisk, eller os er du en troll..

Slutteligt så JA bilen vil bonge ud med, at du ikke har kørekort.

 JA - det er en TROLL..  (kig på indlæggene fra vedkommende hvis du gider - så er du ikke i tvivl)

@Fuzzer1 stop nu dette her, - gå tilbage til Sol.dk..
@AllanE  - stop nu det spam..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvorfor er det "at trolle"? Det er da et helt reelt spørgsmål, som så mange andre. "Hvilket navn skal min nye kattekilling have?, eller hvorfor er lyset aldrig grønt når JEG kommer kørende?".

DET ville være trolle-spørgsmål.

Christian M.
Det er muligt at du ikke tror at man kan "polere" en bil 9.000 kr op i værdi fra 6000 til 15.000. Men så må jeg jo sælge den for 14.000 hvis det er. Det er en stationcar, og disse er vældig populære fx blandt enlige møde som gerne vil kunne have en barnevogn med fx.

Og man kan faktisk køre ret meget med en polering, grundig rengøring indvendigt, sørge for ordentlig musik i osv.

Og jeg har en ven som er mekaniker, så han har et værksted der hjemme, og så kan vi da nok får fixet de skærmkanter hvis jeg giver 6 øl en eftermiddag.

Så det er rent win-win ;)
Jamen så kender han vel os alle svarene på din spørgsmål, nu han er mekaniker 😊😊

Giv os da endelig en update, når du så nemt har solgt en "skrot" bil med over 100 procents fortjeneste 😊

Mvh. Christian M
 

Det skal jeg skam nok ... ;) Og det er ikke en skrotbil. Manden kan åbenbart bare ikke overskue at få ordnet de skærmkanter (hvilket sikkert også ville blive rasende dyrt på et autoriseret pladeværksted), og så har han allerede købt en ny bil, så han har ikke brug for den mere.

Jeg har solgt en del biler før, så vil mene at jeg har en rimelig god Idé om hvilke biler der er hvad værd, så 15.000 er ikke helt skævt. Skal den gå for 12.000, så har jeg stadig lavet en god sjat penge på meget lidt arbejde ;)
Hvis den ikke kan synes pt. skal du vel også ofte penge på reservedele, eller overser jeg noget? 

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis