Regler om bil uden kørekort

Hej LDS´ere !.
Jeg surfede lige lidt rundt på dba.dk, og så faldt jeg over en bil til en pris, at jeg bare måtte eje den, og den skulle ankomme i aften, når sælgeren har fri fra sit job.

Så langt så godt.

Jeg har ikke kørekort, og heller ikke en intention om at køre i den selv. Men den har diverse "skønhedsfejl" som jeg vil udbedre, syne den, og så sælge videre.

Men hvad gør man rent praktisk, den er med nummerplader, så de skal jo ejerskiftes, kan man gøre det online på mobilen? Eller skal man som i gamle dage på et fysisk motorkontor?

Og vil bilen i al fremtid så fremgå som "ejeren har ikke kørekort" i politiets AMPG, så den vil blive stoppet hver eneste gang en patrulje eller lign ser den køre ?
Hej LDS´ere !. Jeg surfede lige lidt rundt på... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Angående den rengøring.. Jeg tror ikke at det er lejligheden der trænger mest. Det er en helt anden etage og nok ikke LDS.
Mvh.
Mikkel

Min ex-svoger var temmelig god til at finde biler til 1000 - 2000 kr. Sætte dem i stand og sælge dem i prislejen 10.000 - 20.000 kr. Han havde et GDS værksted med næsten alt i værktøj, samt forstand på at lave biler. Der skulle selvfølgelig bruges lidt penge på reservedele, men han sagde at han kunne holde en god timeløn, og så var det en hobby. Så det kan da sagtens lade sig gøre for den rigtige.

Mikkel - småtossede mennesker har det altså bare sjovere. Taler af erfaring  

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jeps, ældre biler som snart skal synes er ikke meget mere end skrotprisen værd. Men tit fejler de som sådan ikke noget, som man ikke kan lave selv (selv med ti tommelfingre) ELLER få en perlegrusmekaniker til for en kasse øl eller lign ;)

Så nej jeg regner ikke med at bruge penge på reservedele. Det højeste jeg kan tænke på er et sæt brugte dæk hvis de viser sig at være nedslidte, men profitten er stadig god.

Og så har den kun kørt 169.000 km, så den er jo slet ikke "brugt op" - eller "skrotteklar" om man vil.
Fuerzzz1 = tar su piler?? Lige pludselig har du et sprog. I dine tidligere indlæg ang din sygdom og lejlighed, var det noget fortumlet sludder. Bare lige gi mig navnet på de piller. Dem vil jeg sgu osse have. Konen siger jeg skal klippe hæk.

 

Jeg tror det må være pulver... 
Helt ærligt "Fusse".. du lyver dig syg med kræft? (det må da være at lyve, hvis du indenfor samme døgn som det indlæg med rengøring, vil til at sætte biler i stand??) og vil have lejligheden gjort rent.. og har drukket 1500 flasker, (ja så passer det nok med formuleringsproblemerne) har tis til at stå i kolber (så kan du jo ikke lave bil, hvis du ikke engang kan gå på potten...
Jeg tror det bedste forslag du er kommet med i de sidste måneder er, at sejle ud ien hullet optimistjolle..!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Haha i er sjove.

Hvis jeg vrøvler er det fordi jeg har fået for mange øller. Og det kan ikke sammenkædes med tidspunktet på døgnet om jeg har det.

Kommer også an på om jeg lige får læst korrektur på det jeg får skrevet inden jeg bare får det "fyret afsted" gg ;)

Uldal, der er desværre ikke nogen bestemte piller som gør dette. Dog får man nærmest et helt apotek med hjem som kræftpatient, men jeg tager dem ikke, måske det er DER "fejlen" er - at jeg netop IKKE tager piller ? - uden at være pille-ekspert eller farmakonom på nogen måde !
fuerzzz1 skrev den 22-06-2020 21:06:45

Haha i er sjove.

Hvis jeg vrøvler er det fordi jeg har fået for mange øller. Og det kan ikke sammenkædes med tidspunktet på døgnet om jeg har det.

Kommer også an på om jeg lige får læst korrektur på det jeg får skrevet inden jeg bare får det "fyret afsted" gg ;)

Uldal, der er desværre ikke nogen bestemte piller som gør dette. Dog får man nærmest et helt apotek med hjem som kræftpatient, men jeg tager dem ikke, måske det er DER "fejlen" er - at jeg netop IKKE tager piller ? - uden at være pille-ekspert eller farmakonom på nogen måde !

Jeg synes sgu du er et friskt pust til siden, og det er underholdende at følge med i hvad du har gang i. Der skal da være plads til alle. 

Men du må finde dig i at folk får lyst til at stikke lidt til dig, det er fordi man undrer sig over hvad du har gang i, og du er nok lidt en sjov fisk.
Men gode råd vil der nok altid komme, så du slipper ikke for at høre lidt af hvert. 😁

Elektronikteknikeren
jeg synes fisken lugter fælt   Og hellere skulle bruge sin tid på sol(en).dk... eller facefjæs, hvor alt alligevel er ligegyldigt.. 
Beklager.. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur. Underholdning skader aldrig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fuerzzz:
Hvorfor tager du imod piller du alligevel ikke indtager? Det er da i høj grad misbrug af vores sundhedssystem. Tænk lidt på hvad det koster. Hvis lægerne tror du indtager de ordinerede piller, og du ikke gør det, hvordan skal de så kunne lave et behandlingsforløb til dig? Spil med åbne kort, så lægerne ved hvad de har med at gøre.

Søren O
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis