Flytning af køleskab og fryseskab

Vi har et køleskab og et fryseskab, som står på en melaminplade på en sokkel.
Melaminpladen trænger til udskiftning, og derfor skal vi have rykket køleskabet og fryseskabet ned fra pladen/soklen og op igen på den nye plade.soklen er ca. 18-19 cm høj. Køle- og fryseskabene vejer vel 75-80 kg hver og er jo ret uhåndterlige at løfte. Derudover er der ikke så meget frigang over dem, så skabene kan ikke tippes særlig meget og skal derfor løftes lige ud og ind igen, og det tvivler jeg på vi kan sådan uden videre.
Nogle gode ideer til hvordan det håndteres? Tænker at anskaffe en møbelhund og fastgøre et par stolper ovenpå og så “køre” skabene ud på denne? Eller er der andre gode ideer?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skabene vejer ca 50 kg hver. Står de ved siden af hinanden eller ovenpå hinanden? Et billede ville ære en god ting.

fase
Jeg plejer at trække dem ud på 2 elle 4 stolper der ligger ned. Og altid alene. Det er ret let at vrikke sådan en ud lidt fra side til side.
Noget med hjul under er ofte for levende, men naturligvis godt hvis de skal køres et stykke væk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok - mange tak for svar. Det der “bekymrer” mig er højdeforskellen. Selv med stolper på fx 10x10 cm mangler der fortsat 8-9 cm. Og jeg kan ikke tippe dem ret meget for så ødelægger jeg pladen over skabene.
Der bliver i starten skrevet 18 cm sokkkel. Så lægger man 2 stolper 9 cm parallel med skabene Den ene 10 cm fra og den anden 70-80 cm fra.
Ovenover lægger man 2 så de går vinkelret på. Så er det lige bestemt i højde.
Er dine stolper tyndere kan der justeres med en spånplade.
Så er det jo heller ikke vanskeligere.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
find et par paller og træk dem ud .En palle er vel 15-17 cm høj .ellers kan du bruge en "hund"Der er ingen grund til og skrue nget oven på den skal bare være så bred at skabet kan stå der på .Du trækker skabet frem sætter den forreste del ned på hunden trækker skabet lidt længere ud løfter skabet fra hunden  skubber hunden lidt længere ind trækker skabet næsten helt ud tipper skabet forover .køre skabet på hunden uden for skabet og sætter det ned på hunden  jeg har taget mange skab ud på en måde og tager ikke mere end 5 min .ellers kan to mand nu nemt løfte dem ud uden problemer og sætte dem på gulvet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis