Holde regnvand fra indkørsel på egen grund

Hej,

Jeg er ved at udvide min indkørsel. Ifølge kommunen skal jeg holde regnvand inde på egen grund og, som jeg har forstået det, må jeg ikke tilslutte mig kommunens kloak.
Jeg tænkte derfor, at jeg ville nedgrave en faskine og en sandfangsbrønd. Jeg har dog læst, at en faskine ikke er god hvis jorden er meget leret, hvilket den er hos mig.
Hvilke muligheder har jeg så for at komme af med regnvand på egen grund? Indkørslen ender med at blive 70-80m2
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ligger vejen lavere end din grund inkl. indkørslen, er kommunen forpligtiget til at modtage vand fra højere liggende arealer. Dette er princippet i lov om vandafledning.

Tag en snak med teknisk forvaltning om hvordan vandafledningen bedst løses til en fornuftig pris.
Her hos os blev vores undergrund underkendt som nedsivningsegnet i f b med renovering af vores kloak/trekammerbrønd. Jeg fremførte så at der aldrig står overfladevand her så jeg ville gerne lave nedsivning i sandmile, og det blev tilladt Dvs kasetterne står i niveau med jordoverfladen og der blev så lagt jord over som frostsikring, men ikke mere en 40cm. vores ene tagflade 50m2 afvander til ovenpå græsset 2m fra huset. det siver bare ned. Så jeg ser to muligheder: tilstrækkelig lange sivestrenge til nedsivning af vandet. Vandet siver primært ud gennem siden af kasetterne så strengene skal være lange og smalle. Eller en form for regnbed hvor vandet ledes over til fordampning/nedsivning.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis