Hurtige spørgsmål om vægge

Hej alle,

Jeg kigger pt. på et hus. I tilstandsrapporten står der, at ydervægge i huset er "HØM ydervægge med fiberplan i bagmur og udvendig halvstens mur" samt at indervægge er "fiberplader".

Min gamle (nu x) svigerfar som var tømrer i tidernes morgen siger det lyder spøjst og at han ville måske ikke købe et hus som var bygget sådan. Men han er generelt meget pessimistisk og negativ omkring mange ting.

Herudover, ved jeg ikke hvad en fiberplade er. Når jeg googler får jeg både fibergips og noget der hedder blød træfiberplade. Hvordan ved jeg hvad det er og er dette noget jeg skal være OBS på? Vil jo gerne kunne hænge ting op som skabe og tv på væggene.

På forhånd, tak,
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Siden der står Høm ydervæg så tænker jeg at det r et typehus fra 70’erne fra Høm huse der står i tusindevis af dem rundtom i landet (er selv opvokset i et Høm typehus). Og kvaliteten fejler ikke noget. Jeg ville ikke bekymre mig om noget i den. Beskrivelse prøv atgoogle Høm typehuse så finder du en nærmere beskrivelse..
mfrost skrev den 21-06-2020 15:26:38

Siden der står Høm ydervæg så tænker jeg at det r et typehus fra 70’erne fra Høm huse der står i tusindevis af dem rundtom i landet (er selv opvokset i et Høm typehus). Og kvaliteten fejler ikke noget. Jeg ville ikke bekymre mig om noget i den. Beskrivelse prøv atgoogle Høm typehuse så finder du en nærmere beskrivelse..

 Tak for svaret. Det gør mig mere rolig. For huset er ret fedt, til trods for en have der virkelig skal have en ordenlig omgang.

Jeg har hørt, at man skal være OBS på fugt i den slags konstruktioner. Er der nogen måde, man selv kan kontrollere dette? 
Det betyder, at bagmuren (det inderste af hulmuren) er skelet med enten spån-, krydsfiner- eller cellutexplader. Jeg har set et Høm, hvor gulvet var lagt først. Dervar en del liv under gulvet.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis