Forsikring ved rustne rør

I fredags fjernede jeg gulvet i min gang og da jeg kom hen til væggen til bryggers, så jeg der var meget fugt. Jeg brugte så det meste af aftenen på at hakke gulvet op på den anden side af væggen, i bryggerset. Det er lige der hvor der sidder en masse vand.
Jeg finder et rør støbt direkte i beton, hvor det drypper ud af, fordi det er fuldstændig rustent. Nede i gulvet er alt vådt og jeg tror det har dryppet længe, men så lidt at man ikke kan se det.
Det er selvfølgelig blevet fixet så det ikke drypper mere, men nu har jeg fundet nogle flere rør, både varmt og koldt vand, der også er stort set gennemrustet, faktisk så slemt at jeg ikke tør køre hjemmefra, uden at slukke for hovedhanen.

Jeg har en forsikring på skjulte rør, men der er jo ikke hul i de her rør (endnu) så er i tvivl hvordan man lige skal forholde sig. Ringer selvfølgelig til forsikringen i morgen, men vil gerne lige høre andre meninger.
Vil de sige det er mit eget problem, når der ikke er sket en skade med de andre rør endnu? Jeg vil jo mene det er bedre at opdage det inden det går galt, men hvordan stiller forsikringer sig til sådan noget? Det er i hvert fald billigere nu, end når det først er gået galt.

Og hvad kan blive en evt. løsning på det? Rørene går videre ind i badeværelset og derefter køkken, men man rive vel hele ikke både køkken og bad op, for at checke om de er rustne hele vejen eller ej.

Er helt i vildrede, hvordan jeg lige skal komme igennem det her, for jeg ved jo forsikringsselskaber gør alt for at slippe og hvis ikke de vil hjælpe, aner jeg ikke hvad jeg lige skal gøre

Røret hvor det dryppede fra

Det er de andre rør der er rustne

Hullet var ca. i midten af billedet og som man kan se er alt fugtigt dernede, samt lidt ind under væggen

 

I fredags fjernede jeg gulvet i min gang og da jeg... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bjarne Jensen skrev den 24-06-2020 14:31:39

Jeg vil mene at det er rimeligt at du oplyser hvilket selskab der er tale om, så andre ikke begår den fejl at forsikre sig der

 Det er nævnt  i tråden.

21-06-2020 17:25 

Bjarne Jensen skrev den 24-06-2020 14:31:39

Jeg vil mene at det er rimeligt at du oplyser hvilket selskab der er tale om, så andre ikke begår den fejl at forsikre sig der

Er ikke helt med hvorfor du mener man ikke skal forsikre sig der. Jeg var jo klar over de nok ikke ville erstatte noget, der ikke er skadet. Det der var defekt er væk og vandet er stort set væk. Jeg kunne godt få dem til at reparere gulvet, men så har jeg også en selvrisiko der skal betales. Men kan da godt være det er mig der er for vattet :D


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis