Forsikring ved rustne rør

I fredags fjernede jeg gulvet i min gang og da jeg kom hen til væggen til bryggers, så jeg der var meget fugt. Jeg brugte så det meste af aftenen på at hakke gulvet op på den anden side af væggen, i bryggerset. Det er lige der hvor der sidder en masse vand.
Jeg finder et rør støbt direkte i beton, hvor det drypper ud af, fordi det er fuldstændig rustent. Nede i gulvet er alt vådt og jeg tror det har dryppet længe, men så lidt at man ikke kan se det.
Det er selvfølgelig blevet fixet så det ikke drypper mere, men nu har jeg fundet nogle flere rør, både varmt og koldt vand, der også er stort set gennemrustet, faktisk så slemt at jeg ikke tør køre hjemmefra, uden at slukke for hovedhanen.

Jeg har en forsikring på skjulte rør, men der er jo ikke hul i de her rør (endnu) så er i tvivl hvordan man lige skal forholde sig. Ringer selvfølgelig til forsikringen i morgen, men vil gerne lige høre andre meninger.
Vil de sige det er mit eget problem, når der ikke er sket en skade med de andre rør endnu? Jeg vil jo mene det er bedre at opdage det inden det går galt, men hvordan stiller forsikringer sig til sådan noget? Det er i hvert fald billigere nu, end når det først er gået galt.

Og hvad kan blive en evt. løsning på det? Rørene går videre ind i badeværelset og derefter køkken, men man rive vel hele ikke både køkken og bad op, for at checke om de er rustne hele vejen eller ej.

Er helt i vildrede, hvordan jeg lige skal komme igennem det her, for jeg ved jo forsikringsselskaber gør alt for at slippe og hvis ikke de vil hjælpe, aner jeg ikke hvad jeg lige skal gøre

Røret hvor det dryppede fra

Det er de andre rør der er rustne

Hullet var ca. i midten af billedet og som man kan se er alt fugtigt dernede, samt lidt ind under væggen

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver det har dryppet længe.

Derfor det er en god ide og tjekke vandmåleren regelmæssig

Vedr de skjulte rør så dækker forsikringen kun hvis du har skjult rørskade da disse rør må betegnes som godt skjulte.

Der hvor pex slangen går på jern røret det vil du vil ikke skjule hvilket ikke er efter bogen med skjulte samlingen alle rør der er skjulte skal være ubrudte.hviket de ikke er på det sidste billed hvor der er en masse samlingen under gulv.

vedr om resten af rørene også ser sådan ud så skal du nok regne med det løber igennem
Jeg har skjult rørskade, men der er bare ingen "skade" i øjeblikket, og det er der jeg er i tvivl om, hvordan de vil stille sig.

Pex røret har jeg lavet midlertidigt for at få vand i huset igen. Det var derimellem røret med hullet sad. Der er ikke noget af det der, der bliver skjult. Der skal laves helt nyt, men det var meningen det skulle ske næste år når bad skal renoveres, men har ikke lyst til at gå med den her uvished et helt år. Har aldrig haft brug for forsikring før, så håber de er til noget hjælp nu

Og ang. måleren, så tror jeg ikke jeg kan se om der ryger en halv liter i døgnet :D Så længe har jeg ikke stået og kigget på den.


 

Godt du har den forsikring, tag den lige med din forsikring for som jeg kan læse mig frem til så har du en chance for den dækker da det er en tærring på røret.

hvad selskab har du forsikringen i 
Har i GF forsikring. Ringer til dem som det første i morgen tidlig, vil gerne vide hvad der skal ske, inden alt for længe. Har heldigvis ferie næste uge, men det var ikke lige den slags den skulle gå med

 


 

Tænker ikke de vil gøre noget ved de rør der ikke er skade på som du også selv er inde på.

Tror de vil dække det der var utæt.
Måske kan du få dækket nogle udgifter ifm. ophugning mm eller måske slippe for selvrisiko og så lad dem om at reparere herfra, så er du jo ikke ansvarlig. Hvad der derefter sker er jo så bare en ny forsikringssag til den tid.


Bare kald mig BBB 
Annonce
Giv de rør een med hammeren, inden taksatoren kommer

 

Du har en rørskade, og så skal forsikring dække. Men de skal kun dække til det stade som det er på nu. Det du ellers bør forlange er at en vvs`r trykprøver rørrene. Han vil sikkert gerne give den så meget at der viser sig en skade. Han vil under alle omstændigheder ikke garantere noget for den nærmeste fremtid, så taksator har denne fagmands ord for at der er rørskade, og kan derfor stort set ikke gøre andet end at tage skaden. Det kan meget vel betyde at badeværelse og køkken skal " rives op "
Du får så en toilet og badevogn stillet til rådighed i din indkørsel i de 6 - 8 uge det tager.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lige en opfølgning. Som forventet forsikrer de ikke noget, der ikke er utæt, så de vil hellere vente til det går helt galt og så betale endnu mere åbenbart  
Har haft to vvs'ere ude og vurdere de rør der er der, den ene mente det var nok at skifte de 40cm rør og så håbe der ikke var andet, den anden mente at, det nok ikke holdt så længe, så det hjalp mig ikke så meget.

Har nu besluttet at lave nogle midlertidige rør hen over loftet og til køkkenet og så nogle andre midlertidige gennem væggen og ind badeværelse. Så er jeg helt færdig med de gamle rør og de midlertidige bliver så fjernet igen, når jeg skal renovere bad og køkken på et tidspunkt.

 

Normalt dækker forsikringen kun ved pludselig opstået skade. Derfor din skade selvfølgelig opstået pludselig. Uanset hvor længe det er siden. Altså du har pludselig opdaget skaden. Derfor er den pludselig opstået. Og få endelig nogle autoriserede til at lave arbejdet, så du kan dokumentere over for forsikringen, at det er laver af aut. VVS'ere. 

fase
Jeg vil mene at det er rimeligt at du oplyser hvilket selskab der er tale om, så andre ikke begår den fejl at forsikre sig der

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis