Male fibercement

For halvandet år siden opførte jeg en ny garage, som jeg beklædte med planker af fibercement (Sheraplank). Nu ligner flere af plankerne noget der er løgn og producenten har sendt mig to nye spande suerdækkende maling + en økonomisk kompensation. Det er fin service. Nu skal jeg så i gang med malingen af dem, men jeg er i tvivl om hvad der er bedst at male sådan nogle fibercement planker med? Pensel eller rulle? Og hvad bør jeg afrense med før påføring af maling?


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
altid godt at rense af med en børste så der ikke kommer snavs i malingen.
Tænker en pensel vel være lettest? måske sprøjte?
Jeg har overvejet sprøjte, men jeg frygter at have maling alle andre steder efterfølgende, hvis ikke jeg dækker grundigt af på belægninger, port, osv. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Måske algerens først hvis du har mistanke om alger. Ellers ville jeg bare koste det over med grundrens efterfulgt af rent vand.
Jeg vil tro det er nemt at male med pensel på de glatte flader, uden dog at have prøvet det.

Bare kald mig BBB 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også