Flisefuge mellem gulv og væg

Hej,

Jeg er i gang med et sommerprojekt som består af makeover af garagen.
Væggen er blevet filtset og jeg har lagt 30x30 klinker på gulvet. Nu skal jeg til at fuge klinkerne, men her har jeg brug for lidt rådgivning.

Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg fuger fliserne mellem gulv og væg uden at svine hele væggen til. Kan man sætte noget malertape på væggen eller lign? 

Findes der nogle tips eller tricks til det?

Fligefuge som jeg har indkøbt er LIP multifuge i koksgrå.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
maler tape er fint. du skal bare fjerne det igen inden fugen er helt tør så du ikke får nogle hakker her og der. 
men fuge massen er lige til at tørre af hvis du ikke har lyst til at dække af. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
micko skrev den 20-06-2020 21:25:39

men fuge massen er lige til at tørre af hvis du ikke har lyst til at dække af.

 Fliseklæb var ihvertfald ikke helt nemt at tørre af den hvidfiltsede væg. Er flisefuge lidt mere medgørligt? 

ja det er det. hav en klud klar i en spand vand og tør det af hen ad vejen 
Perfekt.
Hvor langt tid bør det tage af fuge 26kvm, og kan det lade sig gøre at bide over i 2 dage?
Eller skal alt fugning foretages samme dag, for at undgå farveforskelle? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
det hele kan gøres på nogle timer. 
Jeg fik fuget igår og vasket af, så langt det meste fugeslør er væk.
Og dog - hvis solen står rigtigt så kan man se at fliserne "ikke er helt rene", hvilket må betyde at der stadigvæk sidder en smule fugeslør, som jeg ikke har fået fjernet.

Hvad er den bedste og mest skånsomme måde at fjerne det på, således at fliserne bliver helt rene?
Jeg er lidt mange for at bruge eddikesyre, da jeg kan læse at den har misfarve/lyste antracit fugen.

Der er brugt LIP multifuge - koksgrå/antracit.
jeg vaskede bare af med alm vand dagen efter da fugerne havde sat sig. 
Jeg har vasket fliserne med varmt vand for en times tid siden. Ligeså snart det tørrer på - og solen står rigtigt - så kan man se at fliserne ikke er rene.
Det er lidt svært at fange på kamera, men det ser nogenlunde sådan ud - selvom gulvet er blevet vasket i varmt vand for ca. 1 time siden

Med en del god vilje kan jeg skrubbe det af med fingerne. Men det kræver en del knofedt.

Er der mon andre måder det kan fjernes på? 

vask igen. husk at skifte vandet. 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også