Flisefuge mellem gulv og væg

Hej,

Jeg er i gang med et sommerprojekt som består af makeover af garagen.
Væggen er blevet filtset og jeg har lagt 30x30 klinker på gulvet. Nu skal jeg til at fuge klinkerne, men her har jeg brug for lidt rådgivning.

Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg fuger fliserne mellem gulv og væg uden at svine hele væggen til. Kan man sætte noget malertape på væggen eller lign? 

Findes der nogle tips eller tricks til det?

Fligefuge som jeg har indkøbt er LIP multifuge i koksgrå.
Hej, Jeg er i gang med et sommerprojekt som... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har lige prøvet at vaske et mindre område igen. Det hjælper desværre ikke.

Vil jeg kunne bruge en mild eddikesyre 32% opløsning? Noget i retning af 1/50 eller 1/100.
Eller er der risiko for at det misfarver fugerne?
Jeg har tidliger brugt det her på mit gulv som havde lidt slør på sig.
http://www.lip.dk/produktoversigt/pleje-og-vedligeholdelse/lip-klinkerens-k1/?lang=da
Det virkede fint og beskadigede ikke fugen. Mener man skal huske at vaske efter med rent vand ret hurtigt efter men det står på bøtten

Bare kald mig BBB 
Jeg må nok hellere trække i land, da jeg alligevel ikke er 100% sikker på om det er fugeslør.

Jeg lavede en lille prøve med et par fliser, hvor jeg brugte Shine universal rengøring fra Netto, som ser ud til at kunne tage det. Dog er jeg bange for at det misfarver fugerne hvis jeg rammer dem. 
https://fillop.netto.dk/produkt/67880

Det må dog betyde at det ikke er cement/fuge rester, med noget andet - Jeg har dog ingen anelse om hvad det kan være, da fliserne var nyvasket og helt blanke inden de blev fuget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også