Elstart plæneklipper

Jeg har købt mig en plæneklipper,  den starter fint med snoren,  men den "brummer" bare når jeg forsøger at starte med elstart. Er det starter eller batteri den er gal med?? 

Rasmus
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en ny plæneklipper ?

Vi prøver igen, i morgen --
 Du kan prøve med et startkabel fra bilen. Men du skal være sikker på at det er 12 V der er på plæneklipperen.
Hvis batteriet er med 6 celler er det 12 V Men det står måske også på den.
Min brummer også oftest som om den ikke kan overvinde kompression i motoren. Men kommer den først i sving så starter den også elektrisk. Jeg regner med at det er batteri, men kan naturligvis også være manglende opladning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har du mulighed for at måle spændingen på batteriet. At starteren brummer kunne tyde at batterispændingen er for lav. Måske er batteriet udskifningsmodent.

fase
Jeg prøver at smide en oplader på batteriet..  Var egentligt selv lidt overbevist om at det var starter en, men håber på at ku nøjes ned at få mere strøm på. Mange tak for svarene 🙏🙂

Rasmus
Annonce
Har prøvet at sætte min motorcykel lader på, men der er jo egentligt ladestik lige ved siden af batterier..  Synes den lyder som om der er strøm nok når jeg drejer nøglen, men det den står bare og "klikker" meget hurtigt. Kan desværre ikke finde ud af at lægge videoer ind i tråden.. 

Rasmus
Du skal sætte startkabler på eller lade 24 timer før du kan forvente at kunne starte hvis batteriet er helt tomt. Når den står og klikker er det typisk mangel på strøm.
Ved ikke om man kan fylde vand på eller om det er vedligeholdelses frit?

Bare kald mig BBB 
Okay, den får lov at lade noget mere,  men den klikker ikke bare én gang ligesom fx en scooter der mangler strøm, den bliver ved så længe jeg drejer nøglen.. Det ligner ikke et batteri man kan fylde på.. Polerne på batteriet, er også limet fast til ledningerne..

Rasmus
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis