Hjælp!!! Bore hul ca 5 mm " i småsten " strand sten"

Jeg søger hjælp har snart prøvet alt 🙈 vil så gerne kunne bore et hul på 5mm i sten jeg har fundet v/ stranden .

37 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok over i denne type bor, brug rigelig vand, evt nedsænk stenen i vand.
 L I N K

Vi prøver igen, i morgen --
Tusind tak ... Det må prøves  håber det lykkes 👍😊 næsten prøvet alt 🙈😊 har prøvet  diamant bor til sten og klinker det dur nemlig ikke....
har googlet mig til man skulle bruge sds bor og en borhammer det dur heller ikke   
Er det fordi du bruger slag ?
Du skal bare lade maskinen lave arbejdet og give dig god tid.
Jeg har boret en hel del huller i gennem marksten, sidst var det med et 12mm sds i borehammer. Det tager tid, men man kommer igennem til sidst  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det ser ski godt ud 👍😊
 kan godt i de lidt større sten men når man skal i de små sten går det galt .... men må prøve igen igen 
Du skal selvfølgelig fiksere stenen, så den ikke kan bevæge sig.
Så er det bare tid der skal til, bare tænk på pyramidebyggerne der til huggede sten efter sten med håndkraft, og de står her endnu    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Jo men hvordan ???  Ville du gøre det 🙈
Du kan evt bruge modelervoks, til at fixcere de små sten..

Vi prøver igen, i morgen --
Tror du ikke bare de skrider ud 🙈 må jo prøve.... 
Hvis det er fordi boret "smutter" fra hvor du vil bore pga den runde overflade, så kan det hjælpe at sætte et stykke gaffatape på, det holder boret fast i postitionen.
Cady skrev den 20-06-2020 22:36:20

Tror du ikke bare de skrider ud 🙈 må jo prøve....
Så brug en træklods slå nogle søm rundt om stenen, og brug stadig en klump modelervoks.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis