Støbemix 0/16 mm til indendørs gulv på 2,5mx3m og 9cm dybt.(højde..)

Hejsa her i Danmarks bedste GDS forum!!!

1.
En nabo var så venlig at lægge Støbemix 0/16 mm 1½ big bag til fri afhenter i lokal området :)
(Disse lokale grupper, nok noget af det bedste ved FB sammen med familie forbindelserne)
Kan jeg bruge det som støbemix til et indendørs gulv? hvor jeg har lagt pex rør til gulvvarme samt armering der er ca. 9cm i tykkelse(dybt/højt.??) ialt. Nedenunder dette er der først lecanødder og øverst polystyren blokke, så armeringsjern med pexrør hæftet fast..

2.
Hvilket andet skal jeg blande sammen med støbe mikset og i hvilket forhold?, jeg har en cementblander stående som jeg tænker jeg kan blande tingene i, inden det hældes ud på området der skal støbes gulv på.

3.
Det er et bryggers område hvor der ikke forventes den store belastning, det er oprindeligt to rum som nu er lagt sammen til et rum, det andet rum var der støbt betongulv så dette nye gulv der skal støbes skal støbes op til det bestående gulv.
Skal jeg gøre noget specielt for at sikre der ikke opstår revner midt på gulvet hvor de to gulve mødes?

4.
Har set man kan få triple big bags med tre komponenter beton+støbemix og støbesand?
Hvad bruges støbesandet til ?

Jeg har forsøgt at søge herinde og google mig til svar uden synderligt held, ikke at der mangler opslag om støbning ;-)


I am so full of it.....

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne blande 5 dele støbemix og 1 del cement samt så meget vand, at betonen kan løbe ud af trillebøren, når du tipper det af på gulvet. Bland i ca. 2 min. Når du har lagt armering i gulvet, modvirker det revner, men dæk den nystøbte beton af med plasticfolie så betonen ikke tørrer for hurtigt.
Hvis du vil vide mere om at støbe gulv så prøv at søge på støbe gulv i søgefeltet.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis