Tilslutning af IHC afbryder

Hej med jer.
Det her er mit første indlæg, men jeg har i længere tid læst med, bare for at blive klogere.

Jeg har to udendørs lamper, som jeg kan tænde fra døren i spisestuen. Jeg skal også kunne tænde dem fra døren i dagligstuen. Jeg har derfor købt en IHC wireless fjernbetjent afbryder med relæ, se link, og et IHC wireless batteritryk, link.

Afbryderen skal erstatte en kroneafbryder, hvor det højre tryk tænder begge lamper udenfor. Det venstre bruges ikke (men det er nok til et ubenyttet lampeudtag over spisebordet)
Mit problem er, at jeg ikke kan finde ud af at tilslutte ledningerne, så jeg kan tænde begge lamper på samme tid. Jeg kan pt. kun få lys i den ene eller den anden. Ikke begge to.

Jeg har prøvet mange forskellige kombinationer, men uden held.
Jeg håber, at I kan hjælpe mig videre. Tak!

Først er her et billede af den oprindelige tilslutning i kroneafbryderen. Jeg har tegnet, hvordan ledningerne var monteret oprindeligt.

Her er billede af den nye afbryder
(Jordledningen har hele tiden været ubenyttet)

VH JBuch
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har monteret det forkert, hvis den sorte  ledning er den der sad til venstre i krone afbryderen så skal denne ikke sidde i N klemmen, heri skal du montere en nul, den er ikke en af de ledninger som sad i din krone afbryder men måske ligger der en ledning inden i dåsen, den burde være blå.
Hvis det er grå og orange ledning som tænder hver sin udv lampe så sidder de korrekt i dit Ihc relæ.
Velbekomme og godt du fik det til at virke..👍🏻
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis