Fra carport til isoleret skur med varmepumpe - Tips?

Jeg har en carport , hvor den ene væg er mit helårshus, den modsatte vær er et plankeværk ind mod naboen. Det er stolper i jord, taget er fladt med tagpap.

Den vil jeg gerne bygge om til et frostfrit tørt værksted.

Jeg har læst en del hist og her, men er i vildrede. Jeg har ikke budget til nedrivning, fuld sokkel, nyt isoleret skur. Men har budget til hvad jeg tror er nødvendigt. Tid er også en faktor, derfor tænker jeg at beholde noget af det eksisterende, men vil gerne hører om de negative konsekvenster af mit forslag:

I stedet for støbt fundament, tænker jeg et punktfundament. Jeg vil sætte soldater op, og oversave stolperne, 10 cm over jordniveau, en ad gangen, og skrue stolpefødder på og fylde hullet med cement. Jeg vil supplere med ekstra stolper i for og bagende, der hvor der skal være vægge, med plads til døre og vinduer.

I vægge Udefra og ind vil jeg have ivarplank, vindpap, isolering, gips.

I tag udefra og ind: Tagpap, tagfiner, Isolering, træ.

Som varmekilde tænker jeg en varmepumpe, som skal køre når tempereturen er under XX grader eller luftfugtigteden er >YY%

Jeg overvejer at lade være med at isolere ind mod huset, som så kan afgive lidt varme til rummet gennem muren.

I gulvet vil jeg fjerne fliserne, og lægge flamingoplader i stedet, derved hæves gulvet til 15 cm over jordniveau. ovenpå disse et billigt klickgulv af plast.

Langs ydervæggen et unidrain aftigt system, der munder ud i min regnvandskloak (det har jeg fået af en ven.)

Jeg er klar over at ovenstående bryder med en del regler, men hvor skørt er det?

Ved en stormflod kan unidrainen måske ikke fælge med, og vand vil løbe ind under gulvet til flamingopladerne, men de tåler jo vand? Alt under 15 cm fra jordniveau tåler vand. Skal jeg have ivarplank indvendigt også, fordi varmepumpen ikke holde rummet tørt under kraftig regn?

Selvfølgelig er jeg modtagelig for "Det er helt utænkeligt, drop det", hvis det er bedste råd. Men jeg vil naturligvis være gladere for "Det er ikke helt idiotisk, hvis bare du tænker på xxxxx, for at regnvand ikke skal løbe ind under gulvet og xxxx for at.....

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du sagtens, dog ville jeg lægge tagkrydsfiner plader, oven på flamingopladerne i gulvet, så kan du jo evt ligge laminat ovenpå.

Laminatgulv er ikke stabilt nok til at ligge direkte på flamingoen.
Jeg ved heller ikke om det vil bule op pga. fugt.

Var det mig ville jeg nøjes med tagfiner som gulvbelægning..

Og så ville jeg sørge for, at afledningen at regnvandet/tagrenden er helt på plads.

Vi prøver igen, i morgen --
Tænk over at du skal have tilladelse af kommunen, da du reelt set kan blive bedt om at rive skidtet ned, hvis nogen angiver dig, og du ikke har fået tilladelse til bygningen, da den kommer til at bidrage til bebyggelses procenten.
For at opnå tilladelsen fra kommunen, skal du haveskriftig samtykke fra din nabo (eller begge, hvis i hjørnet af din matrikel)
Strukturelt lyder det OK, men som je_ns skriver, så skal du have en eller anden fordelings plade til at have ovenpå flamingoen, da den i sig selv ikke er stabil, og så er det ikke noget med 500kg tunge bord-rundsave inde i værkstedet, eller stige reoler der er fyldt til randen med maling spande, det vil det heller ej holde til.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
OK - så godt så langt:
1) Jeg har fået tilladelse af kommunen
2) Jeg lægger tagplader som gulv i stedet for laminat (kalder dem herefter gulvplader) (Laminat tænkte jeg oprindeligt plastic-click fordi de kan tåle vand), men det er nok rigtigt at de ikke er stive nok til at jeg kan lægge dem direkte på flamingo. Så jeg følger rådet ovenfor
Tak for jeres råd!

Flamingopladerne til gulvet bliver 20 x 125 x 125, jeg var nemlig heldig at få dem gratis.
Jeg havde forestillet mig at fjerne fliserne, plane gruset uden at køre noget væk, lægge flamingopladerne helt op til hinanden, så det eneste der bærer gulvpladerne er flamingopladerne.
Er der andre ulemper ved ikke at køre grus væk end at jeg får lavere til loftet?
Bør jeg have nogle strøer eller lignende, så der er luft mellem flamingo og gulvpladerne?
Bliver jeg nødt til at have noget bærende mellem flamingopladerne, eller kan jeg lægge dem helt op til hinanden som beskrevet?

Jeg tænker at stille en sokkelplade der går fra den nederste del af mine stolper ca 2 cm over mit gulv og et stykke ned i jorden både fordi det er pænt, og fordi det hjælper regnvand med at løbe ned i unidrain. Måske fylde lecanødder i huller omkring stolpefødder og lignende, eller er der noget andet der er bedre?

 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også