Konstruktion til terrasse

Hej alle,

Vi vil gerne lave en træterrasse,hvor vi allerede nu har en sten terrasse, som ikke bruges så tit. Der der direkte adgang til huset via den. Men har et par spørgsmål omkring den konstruktion som ligger under brædderne (disse vil være ca 20mm).

1.Vil det være nok at bygge den op af 58x58mm stolper, også holde en små 40cm mellem dem. Konstruktionen bliver sat på nogle terrassefødder, som kan hæves og sænkes. Vi har nemlig kun 110cm at gøre godt med, før det rammer samme niveau som terrassedøren ind til stuen.
Jeg vil renge med at der skal ligges 9 stolper så den bliver ca 350cm bred, med 40cm i mellem dem.

2. Selve bygningen den skal være fæstnet til er af træ, vil det være et problem?

3. Hvordan sørger man bedst for at den ikke flytter sig? Regner med at sætte det stolper fast til trævægen med bjælke sko, men bør jeg også sætte nogle stolpe sko i beton i enden af selve terrassen?

Mvh
Thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer lidt an på hvor stor terrassen er, men strengt taget behøver du ikke have kontakt med huset. Men hvis det ønskes, så skru en rem på siden af huset og sæt bjælkesko i den. 40 cm mellemrum mellem spær, kommer an på, hvor kraftige de er. Feks 95 mm høje behøver kun 60 cm. 

 

Det var det jeg regnede med, men han skal jo have noget at skrue brædderne fast i. Tror det er Biltema elefantfødder. Har brugt dem flere gange. Ganske udmærket, når underlaget er fliser.

 

Ja der skulle naturligvis havde stået 110mm :)
Og planen er at lade sten ligge, den er nemlig ca 27kvm og terrassen vil blive ca 10.
Altså, du KAN bruge trykkede lægter som spær, men lidt tættere end 60 og kile op pr meter. Det giver dig lidt spillerum mht højden.

 

Annonce
uldal skrev den 20-06-2020 17:03:58

Altså, du KAN bruge trykkede lægter som spær, men lidt tættere end 60 og kile op pr meter. Det giver dig lidt spillerum mht højden.

 Har planer om at bruge lægter på 38x73mm også have ca 40cm imellem dem, der bliver så stivet op mellem dem med ca 50cm. Det hele bliver sat op på kiler med 3 steder i enden bliver fæstnet til vores sten med ekspansions bolte 

du behøver ikke forankre i huset. Jeg har selv brugt den metode på en gammel flise terrasse. 100 kvm terrasse og det flytter sig aldrig. Det er rigtig mange kilo, der kommer ovenpå. Men husk en rulle murpap og put ind overalt, hvor der er trækontakt med fliser. Hvis du bruger Knudsenkiler, så jag en skrue gennem træ og kiler, så render de ingen steder.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis