Behandling af værkstedsgulv bestående af gulvspånplader

Hej,

Jeg har et værksted, hvor gulvet består af ikke-vandfaste gulvspånplader lagt ovenpå strøer og isolering. Der er ventilation mellem gulv og terræn (fliser).

Mit spørgsmål er, hvad kan jeg behandle gulvspånpladerne med? Jeg har kigget lidt på epoxy, polyurethan og microcement, men jeg kan ikke blive klog på, hvad jeg skal gøre. Er der andet jeg kan gøre, for at gulvet bliver slidstærkt og vandfast (Jeg tænker ikke at det skal være vandtæt, da gulvet helst ikke skal fungere som en dampspærre, da værkstedet ikke er opvarmet hele tiden). Måske noget linoleum, vinyl e.l.?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil give det en gang epoxy som du selv er inde på.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

ferg
ferg Trådstarter
15
Epoxymanden skrev den 19-06-2020 16:02:36

Jeg vil give det en gang epoxy som du selv er inde på.

Ok. Og det kan en ikke-vandfast spånplade godt tåle uden at den bliver opløst? Hvordan med samlingerne og kanter imod væg, hvad skal de fuges med inden? 

Jeg har nøjagtig samme konstruktion, i et lille rum, det har holdt i 30 år indtil videre.
Første mange år malede jeg det med noget oliebaseret maskinmaling, som ikke var så slidstærkt, for nogle år siden fik det en gang Epoxymaling, det er noget mere slidstærkt.

Jeg ville lade div revner og sprækker være, så er dampspærre effekten da lidt brudt.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
ferg
ferg Trådstarter
15
je_ns skrev den 19-06-2020 20:47:45

Jeg har nøjagtig samme konstruktion, i et lille rum, det har holdt i 30 år indtil videre.
Første mange år malede jeg det med noget oliebaseret maskinmaling, som ikke var så slidstærkt, for nogle år siden fik det en gang Epoxymaling, det er noget mere slidstærkt.

Jeg ville lade div revner og sprækker være, så er dampspærre effekten da lidt brudt.

Tak for det gode råd. Godt at høre, at der er andre, som har lavet samme konstruktion og har erfaring med epoxy.
Hvor meget dækker sådan noget? Er alle ujævnheder synlige? Eller dækker det godt?

Synes det dækkede ret godt, jeg sleb lige de værste ujævnheder væk først.
Jeg gav det bare et enkelt tykt lag, så flyder det hele jo bedre sammen.

Ved ikke hvad det var for noget epoxy maling jeg brugte, det var en rest jeg fik forærende.

ferg
ferg Trådstarter
15
En bekendt sagde, jeg ikke skulle lægge et ikke-fleksibelt produkt ovenpå et gulv, der bevæger sig. Hvad er din erfaring med det? Har epoxylaget slået revner eller gået af i flager?
Annonce
Nej det er stadig fin og hel, så meget giver spånplader sig jo helle ikke, og epoxyen er vel en smule fleksibel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07 Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Populært lige nu

1. Fyldt med brokker i jorden
    Lav-Have (læst 478 gange)
  2. Skal man bare skifte hele det Ifø Cera Toilet, når intet hjælper?
    Lav-Hus (læst 206 gange)
  3. Sælgeransvar - Landbrug
    Jura, reglementer og krav (læst 772 gange)
  4. Stærke strips eller alternativ
    Værktøj og maskiner (læst 217 gange)
  5. Trækstativ til talje
    Lav-Have (læst 233 gange)
  6. AEG tørretumbler vil ikke køre
    Hårde hvidevarer (læst 448 gange)
  7. Hvordan fjerner man humlebier ?
    Lav-Have (læst 85236 gange)
  8. Nyt blandingsbatteri passer ikke
    Lav-Hus (læst 357 gange)
  9. Skifte stikkontaker uden jord til med jord
    Jura, reglementer og krav (læst 1275 gange)
  10. Kabel til ladestander for elbil.
    Belysning (læst 182 gange)

Artikler & guides

Giv nyt liv til hjemmet med kalkmaling

Giv nyt liv til hjemmet med kalkmaling

Brugen af kalkmaling er utrolig trendy, da det giver et råt og naturligt resultat. Overvejer du...

Få nemt og hurtigt flotte trægulve med maling

Få nemt og hurtigt flotte trægulve med maling

Er det på tide at give nyt liv til brædderne i hjemmet? Måske dine trægulve er blevet lidt for...

Skab en unik væg med indfarvet spartel

Skab en unik væg med indfarvet spartel

Du bør læse med i denne guide til brugen af indfarvet spartel, hvis du er træt af at have et hjem...

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også