Atv 250 ccm uden gnist

Hej jeg har købt en Kina atv den kørte godt 300 m så mistede den trækkraften som om den gik ned på en cylinder og nu er der intet liv og ingen gnist på nogen af de 2 tændrør, er der nogen der kan hjælpe?

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jesper Graversen skrev den 19-06-2020 10:45:41

Hej jeg har købt en Kina atv den kørte godt 300 m så mistede den trækkraften som om den gik ned på en cylinder og nu er der intet liv og ingen gnist på nogen af de 2 tændrør, er der nogen der kan hjælpe?
Hejsa - kan være flere ting. Kender ikke din atv, men du bliver nødt til at fejlfinde helt fra tændingslås og til tændrør, for at udelukke fejl. Først - virker lys, starter mv. ? Hvis det fungerer, så fortsæt til  cdi, stator, tændspole, hætter og tændrør. Vand i benzin og for tæt låg tager også livet af den, men er der ikke gnist på så hold focus på dette.  Check sikringer og stik og skift lige tændrør som det første.. 

 


 

Inden du kaster penge unødigt afsted, så check pickup. Sidder bag magnet/svinghjul ( eller måske udvendigt. Rust og for stor afstand til magneten kan også drille. Hvis din cdi kan genere en spænding til tændspolen, vil jeg mene den kan afprøves med en pære i serie.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis