Spiselige planter og fungicid

Jeg synes jeg har hørt at det skulle være dårligt at dyrke afgrøder tæt op af træbeskyttede overflader (altså en behandling som indeholder fungicid). Er der nogen der ved om der er hold i det? Jeg dyrker nemlig nogle tomater i mit orangeri, men vil jo helst ikke have at de nærmest bliver forgiftede :I 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nok nødt til at beskrive nærmere hvad du mener. Er det trækonstruktionen som er behandlet med fungicid? Eller vokser planterne i højbede som er behandlet.  Hvis jeg havde et orangeri som jeg opholdt mig meget i så ville jeg ikke bruge træbeskyttelse som ikke kan bruges inde. Men det ville mere være for min egen skyld.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
ja, det er trækonstruktionen der er behandlet med fungicid, samt de to vægge som ikke består af vinduer. I forhold til træbeskyttelse i et (uisoleret) rum, så ja, jeg har haft mange overvejelser om at anvende fungicid der, men er endt med at gøre det..
Hvis du har tomater så bør du alligevel ha åbne døre og vinduer fra nu af og til september, For at holde fugten nede. Så det gir nok så meget luftskifte at problemet er forsvindende. På sigt ville jeg i hver tfald ikke fortsætte med fungicid i noget som kan betegnes som et opholdsrum/udestue.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også