CPR.nr. og lforsikringstilbud”

Blev ringet op forleden dag af en “booker”.

Han skulle bare lige have bekræftet, at jeg boede “der-og-der”, for der var nye tiltag på vej, og x-forsikring var nu konkurrencedygtige på såvel dækning som pris, fordi lige netop i mit område passede vi godt på både biler og huse!

Wow, surprise - det siger de hver gang de ringer.

Nå, men jeg forbarmede mig og fik aftalt et on-line møde næste dag med “Søren” (det kalder vi ham bare, han hedder ikke Søren).

Han ringede også den aftalte tid, og startede med at spørge til nuværende forsikringsselskab. Herefter mente han uden videre, at de kunne tilbyde bedre dækning end det nuværende (gad vide om jeg får to biler, hvis min ene bliver stjålet?).

Det nåede jeg ikke engang at spørge om, for vi kørte derud af med første spørgsmål: Jeg skal lige bede om dit cpr.nr.?

Det kan du ikke få!

Jamen,”systemet“ kræver det, for jeg kan give et tilbud.

Jamen, så stopper vi her, for cpr.nr. er kun til brug mellem mig og staten! Kan du ha’ en god dag.😀

Hvad tænker de på? Der er tale om et tilbud, jeg har jo ikke tegnet forsikringen endnu, så der kan ikke være noget krav fra nogle statsmyndigheder om at jeg skal udlevere mit cpr.nr!

Man kan jo snart ikke købe en mælk i Netto uden at vise id samt betale med dankort!

Alt for mange firma beder om cpr.nr., og jeg ryger da også i fælden ind i mellem. Men nu vil jeg prøve at stritte imod! Det der med at “systemet” forlanges det, det er noget fis. Jeg tror ikke at ret mange kan henvise til relevante paragraffer fra det offentlige. 🙄

Træd ikke på mine ledninger :o)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man ikke vil ha den slags opringninger kan man tilmelde sig robinsonlisten. det fungere super godt

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Mon denne Robinson liste også fungerer imod opringninger fra udenlandske " Finansiel advicer" " finansiel institut " eller lignende. Det er telefon numre som begynder med 045 som indikerer at det er fra Dk. Men så kommer der 78 som de næste cifre og min erfaring siger at det ALTID er Engelsk talende personer.
Selv om jeg blokerer dem kommer der alligevel et sms og manglende svar på opkald.
Så kan Robinson listen hjælpe mig og hvordan kommer man på den.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg mener ikke at robinson listen hjælper mod udenlandske nr. Du kommer på den gennem borger.dk. Danske sælgere af det meste (aviser og falck) er vist undtaget er pligtig at kontrollere nr inden de ringer op. Du kan læse mere om det på borger.dk. Men det er uhyre sjældent at vi bliver forstyrret og så er det mest en på gebrokkent engelsk som påstår at han er fra Microsoft.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Min erfaring er at det virker at fjerne sin synlighed fra 118 på teleudbyderens hjemmeside. Hvis man står synlig så ærlige mennesker kn få fat i en bliver man også kimed ned af “microsoft”. Tilsvarende skal man lade være at reapondere på nogen som helst “konkurrencer om drivhuse etc’” på Facebook. Tidl kollega’s telefon blev lagt ned af uopfordrede opringninger dernæst.. tror ikke at en robinsonliste reapekteres af sådanne plattenslagere
Bare ALDRIG   - som i ALDRIG    at opgive personlige oplysninger i telefonen.. !!
Robinsonlisten omgås af de "meget insisterende" sælgere alligevel - men kan nok afholde nogle almindelige..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Ich habe eine Frage. Wohnst du in Dänemark und wenn, warum schreibst du auf deutsch. Die werbung zeigt eine dänische firma.

fase
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis