Isolering af gulv med beton nu.

 Hej hvor dejligt med denne side. Jeg var i gang med at lave 60 m² rum hvor der nu ligger et betongulv.. Og må indrømme jeg ikke er klogere end jeg bare troede  at jeg lagde nogle reglar på 195 mm med 100 mm isolering nede under på det ud isolere det betongulv. Jeg har lavet væggene i 150 mm reglar.. jeg er egentlig meget tæt på at bestille mineraluld..det er læst at det måtte man ikke..nu har jeg så fået en pris på opbakning af gulv samt en ny støbning med 300 mm flamingo.. det koster cirka 70 til 80.000 kr. det har jeg ikke råd til så tænker lidt at hvis jeg lave nogle ordentlig huller i den her beton  så fugten/kondensen  kunne løbe ud der.  Og jeg så fortsætte mit projekt med 195 mm reglar det er selvfølgelig blive understøttet hist og her hvor det nu skal.. vil det så kunne lade sig gøre og vil det blev godkendt ?? Ved godt det ikke er den rigtig måde men når man er fattig må man ty til andre utraditionelle metoder. Håber der en der kan hjælpe.. MVH Søren
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan ikke godkendes. Når du laver så stor en renovering af huset skal det du laver være efter reglerne.
Du skal da ikke betale 70 - 80000 kr for det. Os fattigrøve laver det selv og så koster det ikke nær så meget.
Du bestiller container ved en vognmand, lejer en opbrydnings hammer og får det betongulv hugget op.
Det vil nok ligge på 15-20000 kr. incl. gulvvarmeslanger. Selv om du ikke havde planlagt det, så bør du lægge slanger ned, så det kan tilsluttes let senere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik og mange tak for dit svar  

Og det har så fået mig til at gå igang med at banke betongulvet op   Som skrevet ovenover har jeg sat væggene ( reglar med top og bund rem og så reglar pr cm) op på betongulv da jeg ikke troede der var nogen problemer i at jeg kunne lægge reglar opklodset på beton og 400 mm isolering mellem "strøgerne" der går på tværs fra væg til overfor stående væg,,håber det kan forståes ??

Beton jeg banker op er 15 cm tyk,,og nedenunder ligger der et svagt lag beton ca 4-5 cm. så jeg har nu ca 20 cm fra gammel betongulv og til jord der var der under den gamle beton.

Mit spørgsmål er så   ; Kan jeg nu lave den opbygning jeg startede med,,altså uden beton og med reglar fra væg til væg osv og stadig hævet over 5 cm over jord/grus,,når beton er væk,,jeg har været heldig at banke betonen af så betongulv at væggen står på stadig er tilbage og bærer træskelet væg..

Jeg regnede lige på det,,og det er til 60 m2 gulv.
Gulvisolering,,Jackon 2x 120 mm,,,,ca 13.000 kr Beton til 60 m2 ....ca 12.000 kr Jernnet rivnet....ca 3.000 kr.
Varmeslanger i gulv skal jeg også ha det andet,,så det går lige op
Og så ham muren der skal hjælpe koster vel hurtigt 8-10.000 kr
Og sikker også nogle lage nøder eller lign,,læste man kunne bruge grus,,og det har jeg en del af.
Så det er rundt regnet hurtigt 40.000 kr. en forskel på 28.000 kr,,og det er mange penge!!

Hvor,,jeg på det andet gulv med "strøger" har fået nogle billige krydsfiner plader til 1.000 kr. Reglar 200 mm med understøtning her og der,,isolering 400 mm knauf lambda 34,,noget der kan holde isoleringen fri af jorden-ståltråd eller lign. vil koste mig ca 14.000 kr. Så det er noget der sprængt en bombe at det så istedet blir 40.000 kr,,så heldigt vi får feriepenge,,men de er i en andet projekt ;;))

Så hvad tænker du at jeg har af muligheder??
Og stadig skal det kunne godkendes.
Men vigtigst af alt,,det er billigt  

På forhånd tak,,endnu engang.. Søren.

Lav et let terrendæk uden beton. Så sparer du også murerens løn

Elektronikteknikeren
Hej og tak for svar ;;))Og hvad er et let terrændæk?? Hvordan med den ovenstående beskrivelse af hvordan jeg vil lave det ???
Gør det selv billigst skrev den 15-07-2020 23:21:46

Jeg regnede lige på det,,og det er til 60 m2 gulv.
Gulvisolering,,Jackon 2x 120 mm,,,,ca 13.000 kr Beton til 60 m2 ....ca 12.000 kr Jernnet rivnet....ca 3.000 kr.
Varmeslanger i gulv skal jeg også ha det andet,,så det går lige op
Og så ham muren der skal hjælpe koster vel hurtigt 8-10.000 kr
Og sikker også nogle lage nøder eller lign,,læste man kunne bruge grus,,og det har jeg en del af.
Så det er rundt regnet hurtigt 40.000 kr. en forskel på 28.000 kr,,og det er mange penge!!

Jeg kan ikke helt få priserne til at stemme?

Gulvisolering, sundolit 250mm kan købes til 111 kroner / kvm. Det giver 6600 kr
Beton, forventer 6 kubikmeter. Det er 73 sække Portland + små 7 kubikmeter støbemix. Dvs.3100 kroner for cement og 2500 kroner for støbemix leveret (kan klares billigere hvis man selv gider hente.). Så er vi på 12.200 kroner.
Armering skal ikke koste mere end 6-700 kroner. 200 meter alupex (totalt overkill) er 2000 kroner.

Så materialerne for en ordentlig løsning til 60 kvm er 15.000 kroner. Bevares, så mangler der lidt strips og kantisolering. Plus jeg ville gå minimum 300 mm isolering. Men det er altså ikke så dyrt som du gør det til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis