Min bil vil ikke i gear

Hej med jer, håber i kan hjælpe mig.

Jeg har en bil der starter med at blive stram i gearen efter kort tids kørsel og når jeg har kørt sådan i 1-2 min. Så vil den slet ikke skifte i gear. Hvis jeg fx holder ved et lyskryds, kan jeg kun skifte i hvis jeg slukker bilen, sætter i 1. Gear og derefter starter bilen, men herefter kan jeg ikke få den i nogle af de andre gear, kun nogle gange med nød og næppe fra 1. Gear til 3. Gear når jeg kommer op i fart. Udover dette oplever jeg at bilen triller selvom jeg har koblingen i bund. Jeg har prøvet at dobbelt udkoble, men uden effekt. Bilen har fået ny kobling efter problemet opstod, men også uden effekt. Der er intet problem på længere landevejs/motorvejs strækninger, men det er inde i byen det bliver et problem. Hvis jeg giver bilen en "pause" på et par timer efter den har opført sig som beskrevet ovenfor, køre den sommetider uden problemer de første 5-10 min. Men så starter den igen med at blive stram i gearene og herefter slet ikke vil skifte gear.. Jeg har været til mekaniker mange gange og de kan ikke finde problemet, håber i kan hjælpe en frustreret bilejer. På forhånd tak!
Det er en Renault Grand Scenic fra 2012
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal vist efter den mekaniker. Det lyder absolut som om den ikke kobler ordentlig ud. Det burde kunne justeres.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Men når er der skiftet kobling, betyder det så at det stadig er koblingen den er galt med? Eller er det gearkassen? 
Mit første gæt er, at koblingen ikke er justeret korrekt. Prøv et andet værksted, hvis din henvendelse til din nuværende mekaniker om gratis fejlfinding ikke nytter noget.

fase
Hvis din kobling duer som den skal, kan din bil ikke trække sig fremad når den er koblet ud.
Så din kobling er fejljusteret/monteret.
Eller dit svinghjul er skævt så den tager fat i bidder, og mere og mere som den bliver varm. 

Elektronikteknikeren
Annonce
Hvor meget har de skiftet? Både trykfod, nav og udrykkerleje følges ad. På visse biler også svinghjulet. Hvad er det for en model?

 

Nu er det vel ikke noget med hydraulisk tryk cylinder, der evt. mangler olie..?   

 

cdp skrev den 19-06-2020 20:01:17

Nu er det vel ikke noget med hydraulisk tryk cylinder, der evt. mangler olie..?   

 Var min første indskydelse. Måske er slavecylinderen utæt.

spørg Mekanikeren, om det er et nyt kobl nav eller ombytning. Fejlen KAN ligge i nitterne, der holder belægningen fast. Hvis de er l.ukkede, hænger navet på svinghjulet. Hvad er det for en bil?

 

uldal skrev den 03-09-2020 14:51:29

spørg Mekanikeren, om det er et nyt kobl nav eller ombytning. Fejlen KAN ligge i nitterne, der holder belægningen fast. Hvis de er l.ukkede, hænger navet på svinghjulet. Hvad er det for en bil?

 Nu er det netop et "Lav-det-selv" forum.

Citat fra første indlæg; "Det er en Renault Grand Scenic fra 2012 ". Læs det eventuel og se om din forklaring kan matche fejlmeldingen.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis