Åbne-/lukkemekanisme til havelåge

Hej LDS'ere

Jeg er blevet færdig med mit projekt klinkehegn med låge.
Nu er jeg så kommet til at få monteret en åbne-/lukkemekanisme - gerne så børnene ikke kan åbne og rende ud.

Dette burde være en simpel opgave, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der giver mest mening.

Kriterier: i) Skal kunne åbnes fra begge sider - konen er ikke høj nok til at kunne række over og åbne på indersiden. ii) Skal kunne monteres i en højde så børnene ikke selv kan nå (Pt. 1 og 3 år).

Sagen er den at lågen og hegnet ikke har samme dybde. De nedgravede stolper er 100mm dybe (+ klinkbeklædning på fronten) mens lågen er ca. 47mm dyb (plus klinkbeklædning på fronten).

En løsning kunne være at skrue et stykke træ på lågerammens bagside for at opnå samme dybde som stolpen og så montere et stalddørsgreb. Ved dog ikke hvor elegant det bliver. Findes der andre funktionelle løsninger? Jeg har ledt nettet tyndt efter andre muligheder, men uden held. Vedhæftet er et par billeder fra bagside og forside.

.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken vej åbner porten ? Hvis den åbner udad mod klinke siden er det jo ikke et problem med et staldøres greb.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Et forslag kunne måske være en alm låsekasse som du stemmer ind i en stump ekstra regel og så borer hul igennem til håndtagene og stemmer låseblik ind i stolpen. Kunne nok laves så det ser pænt ud
ps: hvis man altså kan få håndtagene på pga tykkelsen ellers skal der nok stmmes ud i begge reglar

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis