Ny email?

Sol.dk, er ikke engang en debatside mere. Men den har virket som Email-adresse i over 10 år.

Nu står der sgu at de vil til fra 11. Juli at have 49 kr pr mdr, eller 499 pr år for at have ens email.

Jeg troede de var finansieret af reklamerne på siden. Nå men.

Jeg vil så finde mig en anden email.

Hvilken en kan i anbefale, som er gratis at bruge ?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gmail og Outlook.com er klart det letteste og billigste at komme i gang med. Men man "betaler med sine data", når man vælger en "gratis" løsning.

En anden mulighed er, at købe domæne og webhotel. Jeg har gode erfaringer med one.com til min private email. Hele familien har så fået en emailadresse med familienavnet. Deres mindste pakke koster ca. 300-400 kr om året inkl. 50 emailkonti.

Mvh. AllanE
Gmail - eller sejl en tur rundt DK, i din pram - så behøvs du ikke en mail   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Fabrin, det er ikke nok at have emailprogrammet. Det er jo bare en applikation, der henter og viser emails fra en mailserver, som f.eks. trådstarters gamle "sol.dk"-email. Man skal først have emailadressen, før man kan bruge et emailprogram.

Gmail fungerer lidt anderledes ved (som udgangspunkt) at være webbaseret og finansieret af reklamer og dataindsamling om ens brug og emails.

(Tror bare natur mener, at hvis man lever sit liv på havet uden netforbindelse, så er problemet løst   )

Mvh. AllanE
Det er rigtigt Allan, at man skal have en mailadresse for at kunne bruge de applikationer, jeg har nævnt. Men mange vil gerne af forskellige grunde have en anden et andet program end gmail eller outlook (ikke at forveksle med programmet outlook) til at hente og vise mails med. Det er de færreste, der vil bruge flere hundrede kr. på et domæne. Jeg hjælper sammen med andre i Ældresagen med IT opgaver, og det er min erfaring, at det skal være simpelt at gå til ikke bare for folk i pensionsalderen, men også yngre mennesker.

fase
Ok nu i siger det så mener jeg faktisk at jeg allerede har en Gmail, jeg har bare aldrig rigtigt brugt den.

Er ret sikker på at sol.dk går konkurs nu/snart.

Først var det en god debat og email-side, næsten lige jubii her er.

Fjerner de også Emailen, så har folk da slet ingen grund til at gå ind på siden, jeg kommer i al fald ikke til at komme der mere, da det eneste indhold så vil være reklamer!
Hvis du har en gmail i forvejen, kan du bare bruge den, hvis du kan huske, hvad den hedder, og hvad passwordet er. Husk at få rettet din mailadresse i bank, borgerservice og alle andresteder, hvor din mail er registreret.

fase
S. Fabrin skrev den 15-06-2020 21:52:10

Der er masser af gratis mailprogrammer som f.eks.:
Gratis mailprogrammer
Natur, jeg har ikke rigtig forstået dit indlæg, kan du ikke forklare en svagtfattende meningen?

 Jeg tænker blot.. at hvis man påtænker at sejle i jolle omkring i DK - så er der nok andre tanker, der skal fylde mere end mailprogrammer og debatsiden Sol.dk.. 
- og sejler man så en tur, så er aircon i lejligheden og rotter i afløb (eller på loftet) ej heller et problem.. Og vælger man så at bruge den fine båd, som man ellers har til salg.. så er alle problemer løst med et snuptag..   ud at sejle   - gratis aircon   - ingen rotter   - og havfruer i lange baner   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis