Vandhane er ikke tosset med at dreje?

Min vandhane er gået løs, og jeg mistænker at det er fordi den er ret hård at dreje - der hvor fingeren peger 😁Vandhanen blev sat i for et år siden, men havde inden da ligget i min kælder et par år.

Nu er jeg ved at sætte den fast igen, men er der noget jeg kan gøre for at øge "drejbarheden"? 😉

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bag på “foden” sidder en hesteskolås. Hvis du fjerner den, kan du trække svingtuden op. Tuden er pakket med en o ring af gummi. Køb en ny.

Er dette her adgang til hestesko låsen? 
Du kunne jo prøve med lidt smørelse,  symaskine olie eller lignende, måske du er heldig at det løser problemet.

Vi prøver igen, i morgen --
Inde bag det med rødt markerede kan der sidde en skrue. Prøv at tage proppen ud med en skruetrækker og skru skruen ud, så kan du sikkert tage singtuden af. Smør O ringene med hanefedt, som du køber en tube af i dit byggemarked.

fase
Je_ns, den har fået noget kædeolie og så håber vi på det bedste 😁 Tak 😘
Annonce
S. Fabrin - er hanefedt mon noget der ligner det fedt man bruger til pakninger også? 😊 
Der er som regel mindst to O ringe. Så når du smører fra oven, er det kun den ene, der får smørelse. Hvis det virker, hører vi gerne fra dig. Egentlig også hvis det ikke virker.

fase
S. Fabrin skrev den 15-06-2020 18:38:14

Der er som regel mindst to O ringe. Så når du smører fra oven, er det kun den ene, der får smørelse. Hvis det virker, hører vi gerne fra dig. Egentlig også hvis det ikke virker.
Nu ser jeg lige natten over, om kædespray virker 😁 Jeg giver gerne en melding om det virker eller ikke virker, hvis det bliver nødvendigt 😊

Ved du om jeg kan bruge det der fedt, som man laver pakninger med? Det har jeg nemlig 😉

taina skrev den 15-06-2020 18:36:22

S. Fabrin - er hanefedt mon noget der ligner det fedt man bruger til pakninger også? 😊 

Ja, det kan det godt være. Hvad står der på tuben?

fase
Jeg skilte den ad, og under pakningerne var der en hvis plastik-ring, som lå skævt. Nu sidder den lige og vandhanen drejer hvorhen jeg vil have den 😊😊😊

Tusind tak for hjælpen ❤️
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis