Opsætning af en ny radiator

Hej. I vores hus er der et værelse hvor der er kun brændeovn fordi en af de tidligere ejer har lagt klinkegulv og rørene til fjernvarme blev skåret igennem og "proppet" på et andet sted længere væk fra værelset. Ny vil jeg gerne opsætte en radiator, hvor rørene skulle flyttes fra værelset ved siden af, igennem væggen (som var den originale ydervæg af huset fra 60´erne). Jeg vil bruge Gabotherm til projektet.
Spørgsmål:
- ifølge enærgimærket er huset med to-strengs system men min nabo mener at det er med et-strengs system. Kan man se det uden at man tager gulvet op?
- hvis det er med to strengs system,kan der så flyttes rørene fra radiatoren (frem- og returløb over gulvet) på værelset ved siden af?
- det vedhæftede billede med radiatoren (fra 2005 mål: 1000x555 mm), er det noget jeg kan anvende? Det er et værelse på cirka 25 kvm.

Jeg havde kontakt med to VVS installatører men begge to kunne løve at sende tilbud og så glemte de det. Jeg vil opsætte radiator, gabotherm og rørene men tilslutningen af systemet til den eksisterende fjernvamre gøres af en VVS installatør (den tredje :-D hvis jeg bliver heldig) .

På forhånd tak!

Rio 1000x555Rørene flyttes fra denne radiator på værelset ved siden af.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis