Havetraktor - Rem hopper af klippebord

HejJeg har denne Stiga Villa, som slår græsset flot og altid starter. Men remmen til klippebordet hopper af.
Jeg haft den til service en del gange for, at få det lavet og den stopper så med at gøre det. Jeg kan så slå græsset en 3-4 gange, men så begynder den at hoppe af igen.
Kan nogen give en forklaring på hvorfor den gør det.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg kender ikke Stiga som sådan og du skriver ikke hvilken model du har. Men typisk er der er der et fjederbelastet hjul som strammer kileremmen. Er fjederen løs eller har hjulet fået slidt siderne ned?
Eller remmen der måske er monteret er en smule for lang, prøv evt med en der er en par centimeter kortere
Fjeder er ikke løs og hjulet er næsten helt nyt og har sine sider intakte. 
Tjek alle remskiver, og kontroller remstrammer armen for sløre, er en rem først begyndt at springe af, er det min erfaring at man ligesågodt kan sætte en ny på.
Se også efter de små stykker rundjern, der skal holde remmen på plads, når den er koblet fra.
Tjek også om klippebordet er ved at være blød i det pga. tæring/rust.
Køb en original rem, de er lige en smule bedre. (en standart kilerem dur slet ikke, det skal være til en plæneklipper)
Jeg har haft en stiga park i over 15 år, (er solgt nu) klipperemmer har aldrig givet problemer.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis