blænding af dørhuller mod trapperum

Hej
Jeg har købt 2 små andelsbolig lejligheder og sammenlagt de 2
I 2008 har jeg blændet en dørhul mod trappen.
Jeg brugte træskelet 2x gipsplader på hverside og isolering i medlem. (der var en håndværker der her udførte jobbet)
Alt blev godkendt af kommunens tekniske forvaltning.

Nu vil jeg sælge min lejlighed, men andelsboligforenig mener at jeg skal fjerne blændingen og udfører det igen med stål konstruktion. (De henvender sig til BR18 som er ny.. jeg sammenlagt min i 2008. )
Jeg mener ikke at min blænding af dørhul brandfarlig eller er ulovlig.Men kan heller ikke finde den sektion i BR 08 eller 06 der kan bekræfte min påstand . Jeg har læst BR08 men kan ikke finde den del.

Kan I hjælpe mig med at finde denne sek. i BR. 08 så behøver jeg ikke at fjerne det hele og bygge på igen.

Tak

/Tari

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som udgangspunkt, hvis det var lovligt da du udførte det, så skal det ikke nødvendigvis laves om. Men du finder ikke noget sted i BR hvor der står at du godt må lukke et dørhul med gips.

Hvis det er godkendt ved kommunen, så er det også lovligt, og så bør de ikke kunne kræve det lavet om med henvisning til BR 18. Men har du ikke noget fra Teknisk Forvirring omkring sagen?Det kan evt. findes på www.weblager.dk hvis din kommune er med på den, eller du kan søge på (Din kommune) byggesagsarkiv på Google.
Dørindfatninger er også træ

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis