Spartle skader i trægulv

En af ungerne har lavet nogle grimme mærker i gulvet, hvor der simpelthen er knækket noget af gulvet af. Hvad kan man spartle lysolierede parketgulve med, for at få en pæn overflade igen.
ved godt jeg burde skifte hele stokken, men det her er lige den nemme løsning for nu :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Andre har tidligere anbefalet, at man høvler/sliber/skærer 3-5mm af de berørte brædder og så limer en lus i. Jeg tror aldrig du får et pænt resultat med spartling, men hvis det skulle være, så ville jeg tage noget fint slibestøv fra samme træsort, blande det med trælim og så spartle med det og slibe efterfølgende.


Hellere leje end at bo på gaden.
Der findes træfiller både en og to komponent. Men det kommer jo an på størrelsen af skaden. Er den kun 0,5-1 cm2 så tror jeg filler er mindre synlig end at fræse en lus ned i gulvet. Det er jo både farven og åerne i træet der markerer en afvigelse. Så hvis man rammer bundfarven i filler kan man jo strege lidt med en tynd streg.
  Ellers gør som min svigersøn sagde " sæt en sofa hen over "  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Pergo har levet et raperationssæt bestående af noget voks jeg har selv brugt det med rimeligt godt resultat fået evt her https://www.frishop.dk/pi/Pergo-Reparationsvoks-inkl-værktøj_2291039_148737.aspx?gclid=CjwKCAjwlZf3BRABEiwA8Q0qqwhIr1kVZ97pYVl4Fy4C9SDl7ljJLF59t9e-aVDAAzvGe5oTVQk1_BoCRc0QAvD_BwE
Skal lige have kigget på

Skaden er som det ses her, ikke stor eller voldsom dyb. Så min tanke er at musen er overdrevet på et børneværelse hvor gulvet i forvejen har et hårdt liv. Tænker jeg kan gå amok med lus når ungerne er lidt ældre 😂

Nogen bud på hvad farven hedder?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også