Hej LDS
Min varmeveksler sender vand med en høj varme tilbage til fjernvarmeanlægget.
Anlægget er direkte fjernvarme med en Termix One varmeveksler. Veksleren er det sidste der kobles på returløbet ud af huset, så jeg kan mærke på rørene, at der er den som giver min høje returvarme.
Problemet forekommer når jeg ikke benytter der varme brugsvand. Går vi i f.eks. i bad falder returtemperaturen til 25 grader.
Er dette en fejl på veksleren? I mit hovede burde den ikke sende vand igennem, når den ikke bliver brugt.
Jeg har lukket for alle radiatorer/gulvvarme, så kun vekslerens forbrug ses. Uden brug strømmer der omtrent 40l/t. Lige efter brug, når temperaturen er faldet til de ca 25, strømmer der 0,l/t, som så langsomt stiger igen.
Mvh.
Esben