Afmontering af vaskemaskine!

Hej,

Skal have vaskemaskine i morgen, og prøvede i går derfor at afmontere vores gamle. Skruede helt ned for hanen, der tilfører vand, men da jeg løsnede slangen, pissede det stadigvæk ud - OG jeg kunne ikke få sat slangen på igen for at stoppe det Herpå fulgte en halv time, under hvilken jeg løb frem og tilbage med spande, der hurtigt blev fyldt. Til sidst endte jeg dog med at få slangen sat på igen (gud ske tak for, at vi har fliser over hele badeværelset). Problemet nu er, at jeg ikke kan få vaskemaskinen afinstalleret. Har I nogen mening om, hvorvidt jeg gør noget forkert? Det virker som om, hanen ikke har nogen effekt. Vandet løber ud uanset, om man skruer den ene eller anden vej. Er den mon defekt?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Luk for vandet og skift hanen til en kuglehane som den her https://www.jemogfix.dk/kugleaftapningshane/8113/9014324/
selvfølgelig dog med korrekt gevind


Bare kald mig BBB 
Hvis du ikke kan få fat i en hane nu, kan du fjerne den blå plastikprik på hanen. Derefter skruer du den skrue i midten ud. Nu kan du trække håndtaget af og ved hjælp af en tang få lukket for vandet. Så demonterer du slangen. Dernæst bør du overveje om du vil købe et nyt håndtag eller skifte hanen til en kugleventil.

fase
Du har vel en vandmåler ( vandur) Der sidder der sikkert en hovedstophane der kan du lukke imedens vaskemaskinen skiftes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvad med den kugleventil der sidder i modsatte ende af manefolden som vandhanen er monteret på. Mon ikke vandforsyning kommer gennem kuglehanen. Godt nok mangler håndtaget, men ventilen kan lukkes med en skiftenøgle - tappen med det flade stykke skal drejes 90o.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis