Stolpesko

Jeg står og skal til at lave en tilbygning til mit sommerhus på et punktfundament.
Der er vel ca 20 cm niveau forskel over de 4.5 meters bredde som jeg skal bygge på. Jeg laver 30x30 huller i 90 dybde med et 110 kloakrør i. Vil der være noget i vejen for at lade kloakrørene stikke ca 20 cm over jorden og støbe stolpeskoene deri for at komme op i samme niveau?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen problemer i det
Jeg synes ø 110mm er i underkanten.
Jeg brugte 160 mm spiro rør, røret er jo galvaniseret, men man kan jo også bare skære rundt, og op på langs på bagsiden i det galvaniserede rør, og fjerne det, der er synligt, når betonen er tør.
Spirorør L I N K

Der findes også paprør til midlertidig form
Link papstøberør L I N K

Spirorør

Vi prøver igen, i morgen --
Hvad gør det at det er et spirorør contra et kloakrør? Der skal dækkes af med eternitpladerne hele vejen rundt så det bliver ikke synligt alligevel?
Et spirorør er blot en anden mulighed. Løsningerne afhænger tit af hvilke materialer der er tilgængelige, og har man adgang til rester der ellers blot skal smides ud, afgør det tit materialet.

Søren O
Jeg nævnte spiro rør, fordi de er betydelig billigere end, 160 mm kloakrør, da jeg synes at 110 mm er for tynde.

Vi prøver igen, i morgen --
Der kan også bankes nogle firkantede forme sammen af nogle stumper krydsfiner el.lign.  Så er det måske nemmere at montere eternitplader.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis