Tilslutning af lampe i ældre lampeudtag

HJÆLP!!!
Jeg skal have sat en lampe op i et ældre lampeudtag og har problemer med at finde ud af hvordan ledningen føres under skruen - O sidder nede i venstre hjørne og M (bla) i nederste højre hjørne. ​Mvh Simone 
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der mangler simpelthen de to skruer, som skulle have siddet og klemt ledningerne fast.
Hvis du finder nogle passende, så er problemet løst.
P.S. Det er såkaldte maskinskruer, ikke træskruer, de skal bruges.
Jeg vil tro de hedder M4 10 mm lange, men er ikke sikker.
Andre debattører kan nok komme med et mere præcist svar. 

Træd ikke på mine ledninger :o)
Okay - men hvordan skal ledningerne så føres under skruen? Mvh Simone 
Ind i rillen midt mellem tilslutningerne, og ud til begge sider med den uisolerede del. Så kan man - så vidt jeg kan se - stadig får ledningen under aflastningsskruen lidt længere oppe i billedet. Husk at sætte dækpladen på inden! Det er en meget almindelig fejl, som alle kommer til at gøre. 😁

Træd ikke på mine ledninger :o)
Ude i siden af skruehullet er ophøjede kanter, som er beregnede til at holde ledningen under skruehovedet. Så du stikker ledningen ind under skruehovedet og skruer den fast. Skal det være meget fint, laver du afisoleringen så lang, at den kan nå rundt om skruen og dermed bliver holdt fast på begge sider.
Ledningen skal ikke splittes op i to og føres under skruen. Det medfører nemlig, at den ene del så at sige bliver skubbet ud mens den anden del bliver trukket ind. Ledningen lægges i så den bliver trukket med ind, når skruen bliver spændt d.v.s. den lægges i i venstre side. 

fase
Mange tak for hjælpen - nu lyser lampen🙌🏼😁
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis