Højtryksrenser - hvilken?

Goddaw'

Hvilken højtryksrenser kan i anbefale? og hvor stort et bar tryk skal den helst have? Har kigget på 125 bar, men er det nok?  

Den skal bruges jævnligt, da jeg har en større ejendom, som kræver en del kærlighed fra højtryksrenseren.

Smid gerne et link, hvis i har det.

Tak og god dag.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror en 120 bars hobbyrenser bliver for lille, til dit brug, men det afhænger selvfølgelig af hvor tålmodig du er.
Fabrikatet betyder ikke så meget, de små hobbyrensere er jo ret billige og derfor ikke så solidt fremstillet, og ikke beregnet til at skulle køre ret mange timer om året.
Jeg har en Nilfisk 140, den fungere fint, og er med slangetromle til højtryksslangen, samt en stor tænd og sluk drejeknap, som er nem at betjene.

Udover trykket betyder vandmængde pr minut også meget for hvor effektiv den er.


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg gik fra en C120 (som gik i stykker) til en P150. P150'eren er et dejligt stykke værktøj. Den bedste 'feature' ved P-serien er den bløde højtryksslange. Da jeg først havde prøvet det hos en bekendt kunne jeg ikke selv undvære - nu er det slut med at slås med en stiv slange ;)
Ja jeg har også haft en C120, udover den irriterende slange, synes jeg også at tænd og slukknappen var besværlig at betjene.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har kørt med en af de små Nilfisk, og det kører ret dovent. Nu har jeg fået en Kærsher K7. Den giver maks. 180 bar og bruger maks.10 l/min. Man indstiller trykket på håndtaget.
Forskellen på den og de billige er at den måler trykket ude i håndtag.
MEN jeg har fået fat i den fordi den ikke kunne køre hos min kammarat. Han har ca. 50 m 2,5 mm2 kabel fra gruppetavle og op til hvor højtryks renser skal bruges. Der er simpelthen for stor spændings fald. Når den kører på laveste indstilling så kører det nogenlunde, men skrues der lidt op så falder spænding til under 200 V og motoren falder i hastighed og går til sidst i stå.
Så hvis du har en stor ejendom og derfor skal køre med lange kabler, så vil jeg ikke anbefale en der har så stor en motor.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis