El-hjælp til en begynder der ønsker nyt køkken

Hej alle I kyndige folk derude!
Jeg har efterhånden googlet internettet tyndt for at forstå min el-installation, men tror det er uden for min fatteevne lige umiddelbart;) Jeg skal have lavet nyt køkken og er ligesom mange andre interesseret i at få lukket gas til fordel for induktion. Jeg mistænker dog at det er en noget gammel elinstallation med kun en fase (?). Det er 10A sikringer, men jeg kan ikke helt greje præcis hvor meget strøm jeg kan trække (3x10x230?) eller hvor kompliceret (dyrt) det vil være for mig at få ekstra strøm. Jeg har vedhæftet et billede af min el-tavle og min måler hvor der på skærmen står L1 i nederste Venstre hjørne.
Tak på forhånd!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Det lyder sansynligt at du kun har tilsluttet 1fase i din nuværende installation. Du må nok have hjælp af en elektrikker for at undersøge mulighederne for flere faser. Måske skal forsyningskablet skiftes.

Søren O
Som Søren skriver, bliver du nødt til at få en elektriker til at se på udvidelsesmulighederne. Når du skriver, at der vises L1, kan det være tegn på at der kun er 1 fase tilsluttet. Prisen er det svært at udtale sig om.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis