Udskiftning af lys dæmper

Hej,

Jeg står og har købt en ny lys dæmper til at erstatte min gamle lys dæmper. I det lille projekt er jeg blevet i tvivl.

Den orange ledning er der ingen tvivl om, den skal i bølge med pil. Men de to andre undre jeg mig lidt over, som det kan ses på den gamle er der et P og et pil symbol. Heri sad både hvid og blå ledning sammen.

Min tanke var at sætte blå i N på den nye og den hvide i L. Men er det 100% korrekt? Jeg er ikke helt sikker og ville derfor lige dobbelt tjekke.

(Evt detalje er at den blå ledning kommer fra afbryder/kontakt under.)

Gammel lys dæmper:

Hele installationen

Ny lys dæmper:

Ledninger:
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
AKJIO skrev den 12-06-2020 18:55:28

Min tanke var at sætte blå i N på den nye og den hvide i L. Men er det 100% korrekt?
Nej, det er 50% forkert.

Du er nødt til at afmontere stikkontakten, for du skal ned og finde N på den og forbinde den til N på din dæmper (med en ekstra ledning).
Blå og hvid skal stadig sidde sammen i L, og orange i "pil".

Bedst er det, hvis du erstatter den blå ledning, som hele tiden har været mellem lysdæmper og stikkontakt med en hvid eller brun, og så lader den nye ledning være blå (den ledning, som sidder i N i stikkontakt er allerede blå).

Inden du går i gang, så mål lige om der er plads i dybden til den nye lysdæmper - den kunne godt se ud til at være dybere end den gamle.
Tak jenshøj, det gav jo meget bedre mening da jeg læste din besked og faktisk så hvordan det var sat sammen. Alt virker nu og kan kontrolleres via smarthome :-) tak!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis