Gammel loft ned - Hvordan med isolering

Hej alle

Står foran en større renovering af køkken / stue,i hvilken forbindelse jeg skal have vores gamle loft ned, og sat et troldtekt op.

Jeg har ikke før hevet et loft ned, og det jeg er mest i tvivl om, er om jeg skal påregne at alt isolering falder ned i hovedet på mig samtidig ? Hvis der var en måde jeg kan undgå dette,vil jeg meget gerne vide det !?!?

Huset er fra '76 og når jeg kigger på loftet,ser det ud til at der er en "sølvpapirs" dampspærre hvorpå isoleringen ligger ... alt sammen direkte på loftet

Håber jeg forklarer det så det er til at forstå.... :p

Mvh

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alukraft blev brugt på det tidspunkt. Der skulle gerne være forskallet til isoleringen. så du får nok ikke batts i hovedet. Men du kunne jo sætte en ny dampspærre op. Den gamle er givet perforeret.

 

Nu skriver du ikke hvad dit nuværende loft består af, men hvis det er profilbrædder er de højst sandsynligt monteret direkte på dine spær, og i så fald vil du få isoleringen i hovedet ved nedtagning af loftet. I mange huse fra den tid er lofterne opsat sådan. Hvis profilbræderne ikke følger tagrygningen på huset vil de højst sandsynligt være monteret på forskallingsbrædder.
Du kunne også evt. efterskrue dit nuværende loft og montere Troldtekt direkte oven på. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er formentlig trukket galvaniseret tråd med en afstand på ca. 30 cm. til at holde på isolering. Så du får ikke isoleringen i hovedet.

fase
Det er panelloft. Bank da troldene op under. Nedtagning giver kun 15 mm. Mht dampspærre, har du jo været tilfreds indtil nu.

 

Skal bare have trukket nyt strøm til mere eller mindre alt, så tænker lige så godt jeg kan få det loft ned ....

Når nu det er panelloft, ville det så blive et problem med isoleringen ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis